هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

  راهبرد تربیت اخلاقی در قرآن کریم

معرفی کتاب - شماره 690

  راهبرد تربیت اخلاقی در قرآن کریم

کتاب« راهبرد تربیت اخلاقی در قرآن کریم » به‌قلم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عالم‌زاده نوری و با همت انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم/ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در 484 صفحه چاپ و روانه بازار شد.

​​​​​​​توجه به «راهبرد تربیت» حاصل یک آسیب‌شناسی است. از یک سو اهداف و مقاصد تربیتی متنوع و بسیار متعددند و از سوی دیگر، زمان و توان ما برای تبیین کاملاً محدود است .این شرایط به‌روشنی اقتضا می‌کند که برای بهره‌وری‌سازی فرصت‌های تربیتی، از گردنه‌های استراتژیک و نقاط راهبردی آن سراغ بگیریم. در فرهنگ قرآنی، اخلاق یک خط موازی با ایمان و یک راه جداگانه از بندگی نیست؛ بلکه امتداد ایمان و رسم بندگی است.
معرفی کتاب
اثر حاضر به هدف کشف راهبرد تربیت اخلاقی در قرآن کریم سامان یافته و درصدد است تا به این سؤال مشخص پاسخ دهد که مهم‌ترین و کارآمدترین اهداف میانی تربیت اخلاقی از دیدگاه قرآن چیست؟
این کتاب دارای چهار فصل به شرح ذیل می‌باشد:
مقدمه
فصل اول: کلیات و مفاهیم
فصل دوم: راهبردهای تربیتی
فصل سوم: راهبرد قرآنی تربیت اخلاقی
فصل چهارم: شیوه‌های دستیابی به راهبرد قرآنی تربیت اخلاقی
خاتمه: پاسخ به برخی ابهام‌ها
اثرحاضر برای استفاده عموم معلمان، مربیان، کارشناسان و سایر کارگزاران نظام تربیت رسمی، عمومی و دیگر نهاد‌های تربیتی کشور اسلامی بازنویسی شده است. 
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه و خرید کتاب، به انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و همچنین فروشگاه اینترنتی مراجعه نمایند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه