هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه و نمایندگی ولی‌فقیه در حج و زیارت امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه و نمایندگی ولی‌فقیه در حج و زیارت امضا شد

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ضروری است که ظرفیت فکری و معرفتی حج و زیارت و روحانیون را با تعامل و هم‌افزایی، ارتقا دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله اعرافی، ۴‌آذر در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، به تبیین اهمیت تعامل و همکاری بین حوزه علمیه و بعثه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: لازم و ضروری است که ظرفیت فکری و معرفتی حج و زیارت و روحانیون این مرکز با تعامل و هم‌افزایی با حوزه علمیه، بالا برده شود.
وی با اشاره به برخی فعالیت‌های صورت‌گرفته در مدیریت حوزه و توجه ویژه در این برنامه‌ریزی‌های کلان به مباحث حج و زیارت، خاطرنشان ساخت: در راستای ایجاد خروجی‌های هدفمند برای حوزه در آموزش و پرورش، حداقل ۴۰ برنامه به امضا رسیده و این، غیر از تفاهم‌نامه است و در عرصه بعثه مقام معظم رهبری و مباحث حج و زیارت نیز، می‌توان کارگروهی تعریف کرد و فرد خاصی از طرفین نیز مشخص شود و ضمن تعریف یک برنامه ۵ساله، مفاد تفاهم‌نامه کاملاً اجرایی شود.
آیت‌الله اعرافی خاطرنشان ساخت: در درختواره آموزش‌های کاربردی مهارتی در حوزه، دوره‌های تربیت مربی و آشنایی با مباحث حج و زیارت پیش‌بینی شده است.
امام جمعه موقت قم با اشاره به آغاز کلان‌پروژه‌های مورد نیاز نظام اسلامی، تأکید کرد: حدود ۵۰۰ پروژه مورد نیاز نظام اسلامی احصا شد که از این تعداد، ۱۰۰ پروژه مشخص شد و الآن روی آنها کارهای پژوهشی انجام می‌شود و در این عرصه هم برای مباحث مرتبط با حج و زیارت و عرصه‌های بین‌الملل هم می‌توان کارهای خوبی انجام داد.
یادآوری می‌شود، در پایان این دیدار که حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه نیز حضور داشت، تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، به امضای آیت‌الله اعرافی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب رسید.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه