هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

فاز جدید همکاری‌های علمی تخصصی حوزه‌های علمیه قم و خراسان

فاز جدید همکاری‌های علمی تخصصی حوزه‌های علمیه قم و خراسان

برنامه فعالیت‌های مشترک، از سوی نمایندگان معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان و دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه قم به‌زودی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین ‌هاجری در نشست مشترک رؤسای انجمن‌های حوزه علمیه قم با معاونان پژوهش و آموزش حوزه علمیه خراسان که در این مرکز برگزار شد، با تأکید بر ضرورت شکل‌گیری ارتباطات تخصصی میان بخش‌های تخصصی حوزه‌های علمیه کشور از جمله قم و مشهد، ابراز کرد: پیش‌فرض و ضرورت اولیه در شکل‌گیری نتیجه‌بخش این ارتباطات و همکاری‌ها، وجود اطلاعات دقیق حوزه‌های علمیه کشور از همدیگر است.
مسئول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه‌های علمیه ابراز امیدواری کرد: برنامه مشترکی برای برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مشترک تخصصی در شش ماه آینده تنظیم و ارائه شود.
حجت‌الاسلام اسفندیاری، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان نیز در این نشست، ابراز کرد: حوزه‌های علمیه قم و خراسان، علی‌رغم استقلال، ارتباطات گسترده‌ای، خصوصاً در زمینه‌های آموزشی با هم داشته‌اند و امیدواریم، این نشست مشترک، فتح بابی برای ارتباطات در زمینه‌های گوناگون دیگر باشد.
معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان، همچنین اشاره‌ای به ساختار معاونت پژوهش و فعالیت‌های بخش‌های مختلف آن کرد و افزود: حوزه علمیه خراسان در ساختار و فعالیت‌های خود، به نیازهای داخلی حوزه از طریق مدارس و مراکز تخصصی و قرارگاه‌های علمی آموزشی پاسخ می‌گوید و به نیازهای جامعه و نظام اسلامی و نیز نظام بین‌الملل، از طریق هیئت‌های اندیشه‌ورز توجه دارد.
وی در مورد وضعیت جغرافیایی و منطقه‌ای حوزه علمیه خراسان نیز، به مسئله همجواری با کشورهای شرق و شمال شرقی اشاره نمود و بر توجه به رشته‌های تخصصی با نگاه به ملزومات و نیازهای این کشورها تأکید کرد.
گفتنی است، در این نشست، معاون آموزش و مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان و رؤسای انجمن‌های مهدویت، ترجمه و زبان‌های خارجی، روان‌شناسی اسلامی و قرآن‌پژوهی حوزه‌ علمیه قم نیز، نظرات خود را بیان کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه