هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تبلیغ، رسالت همه حوزویان با هر تخصصی است

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان در اختتامیه طرح «خطیب»

تبلیغ، رسالت همه حوزویان با هر تخصصی است

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت: باید مراقب باشیم که با آمدن رشته‌های جدید و تخصصی در حوزه‌های علمیه، هویت تبلیغی طلبه‌ها از بین نرود و تصور نشود که تبلیغ، صرفاً مربوط به طلاب رشته تخصصی تبلیغ است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام جلال منتظری، در مراسم اختتامیه طرح تربیت مدرس «خطیب» که در ساختمان شماره دو مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد، ضمن اشاره به کمبودها در عرصه مدرسی و مبلغی، طرح خطیب را برای پاسخ به این نیازها و مسائل دانست و ابراز کرد: تبلیغ چون علم است، به تعلیمات نیاز دارد و از آنجا که فن محسوب می‌شود، به تعمیرات و به این دلیل که هنر می‌باشد، به تزئینات و به‌خاطر اینکه قرار است، قطعه یا پیامی از دین را منتقل کند، نیازمند توفیقات است.
حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه در طرح «خطیب»، از اساتید استانی و کشوری به‌مدت یک‌سال استفاده شده است، گفت: در مسائل آموزشی دو چیز بسیار مهم است؛ استاد خوب و متن قوی و از این دو، استاد مهم‌تر است؛ چراکه استاد خوب می‌تواند متن ضعیف را بپوشاند و پرورش دهد.
وی اضافه کرد: در تربیت مدرس خطیب، سعی شده که عزیزان بلندگوی دین باشند و نه سخنگوی آن و با این رویکرد، مباحث در کنار کارگاه‌های مفید، یک چرخه آموزش کامل را ایجاد کرده است.
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان، در پایان تأکید کرد: باید مراقب باشیم که با آمدن رشته‌های جدید و تخصصی در حوزه‌های علمیه، هویت تبلیغی طلبه‌ها از بین نرود و تصور نشود که تبلیغ، صرفاً مربوط به طلاب رشته تخصصی تبلیغ است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه