هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

فعالیت ۵۲ مدرسه و 5 رشته تخصصی در خوزستان

فعالیت ۵۲ مدرسه و 5 رشته تخصصی در خوزستان

مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه ۵۲ مدرسه رسمی در استان خوزستان، مشغول به فعالیت هستند، گفت: برخی از مدارس در سطح ۱ و ۲ و برخی دیگر در سطح 1، 2 و ۳ فعالیت می‌کنند که بحمدالله اخیراً نیز مجوزهایی را برای ارائه سطح۴ هم دریافت کرده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین بهرام‌پور، در نشست فصلی مدیران تبلیغات اسلامی خوزستان، به ارائه گزارشی از مدارس علمیه در استان خوزستان پرداخت و اظهار کرد: مدارس علمیه بعد از انقلاب، رشد خوب و فزاینده‌ای در استان داشته که در دهه هشتاد سرعت گرفت و در دهه نود به اوج خود رسید تا جایی که هم‌اکنون تعداد مدارس علمیه استان خوزستان، به حدود ۵۲ مدرسه رسمی کددار افزایش پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: برخی از مدارس در سطح ۱ و ۲ و برخی دیگر در سطح 1، 2 و ۳ فعالیت می‌کنند که بحمدالله اخیراً نیز مجوزهایی را برای ارائه سطح۴ دریافت کرده‌ایم.
 مدیر حوزه علمیه خوزستان افزود: برخی دیگر از مدارس علمیه استان خوزستان، به‌عنوان قرارگاه فرهنگی تعریف شدند تا طلاب با حضور در این مدارس و ارتقای سطح علمی-تبلیغی، بتوانند جهت ایفای نقش در موقعیت‌های اجتماعی جامعه عمل کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین بهرام‌پور، با بیان اینکه تعداد طلاب مدارس علمیه هر سال رو به افزایش است، اذعان کرد: جمعیت طلابی که در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، به‌طور میانگین حدود ۴ هزار نفر است که از سطح یک تا درس خارج هستند.
مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه ۵ تا ۶ درس خارج در سطح استان در حال برگزاری است، گفت: همچنین حدود ۵ رشته تخصصی فعال و با مجوز داریم که در عرصه کلام شیعه، مهدویت، تفسیر قرآن و روان‌شناسی فلسفه، در حال فعالیت هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه