هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

  فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی

معرفی کتاب - شماره 689

فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی

کتاب «فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی» به‌قلم دکتر محمد داوودی و دکتر حسین کارآمد و با همت انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در 280 صفحه چاپ و روانه بازار شد.

 فلسفه تعلیم و تربیت متناسب با فرهنگ و تمدن ایران، اساساً اسلامی است؛ زیرا فرهنگ غالب کشور ما پس از پذیرش مشتاقانه اسلام توسط ایرانیان، اسلام و فرهنگ اسلامی است؛ از این رو، آشنایی با فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی برای هر معلم ایرانی که قرار است، فرزندان این مرز و بوم را با هویت ایرانی تربیت کند، ضرورت دارد.
پس از بیان ضرورت و تعریف فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی، مبانی جهان‌شناختی، انسان‌شناختی، معرفت‌شناختی، ارزش‌شناختی و دین‌شناختی این مسئله را با تکیه بر آیات و روایات بررسی و دلالت‌های آنها را به‌اختصار بیان کرده است. پس از آن، مفهوم اساسی و تعریف تعلیم و تربیت اسلامی و ویژگی‌های آن را تبیین کرده و در ادامه، هدف غایی و واسطی تعلیم و تربیت را بر اساس ساحت‌ها معرفی و در پایان اصول عام و خاص تعلیم و تربیت و عوامل و موانع آن را بررسی نموده است.
این اثر  که با هدف آشنا کردن معلمان با فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تألیف شده است.
 اثرحاضر برای استفاده عموم معلمان، مربیان، کارشناسان و سایر کارگزاران نظام تربیت رسمی، عمومی و دیگر نهاد‌های تربیتی کشور اسلامی بازنویسی شده است. 
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه و خرید این کتاب، به فروشگاه‌های انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و یا به فروشگاه اینترنتی مراجعه نمایند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه