هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ایجاد فرهنگ‌سراها جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی با تعامل شهرداری و حوزه علمیه

در هم‌اندیشی مسئولان شورای شهر بندرعباس و حوزه علمیه خواهران هرمزگان تأکید شد

ایجاد فرهنگ‌سراها جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی با تعامل شهرداری و حوزه علمیه

در محلات آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار شهر بندرعباس، شهرداری فرهنگسراهایی ایجاد کرده که می‌توان با یک برنامه‌ریزی مدون و با تعامل با حوزه علمیه، از ظرفیت‌های این حوزه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و همچنین جلوگیری از این آسیب‌ها استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بندرعباس، رئیس و اعضای شورای اسلامی بندرعباس، در نشستی با مدیر و مسئولان حوزه علمیه خواهران، راه‌های تعامل و همکاری این دو مجموعه را بررسی کردند. فاطمه جراره رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس، دهم آبان در این نشست، اظهار کرد: حوزه علمیه می‌تواند در مسائل مختلف، به شورای شهر در برنامه‌ریزی شهری کمک کند و مسائل فرهنگی یکی از اولویت‌های اصلی ماست.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه اعضای شورای پنجم، همکاری خوبی با حوزه علمیه داشت، تصریح کرد: تعامل و همکاری بین شورای شهر و حوزه علمیه، می‌تواند بسیاری از مشکلات حوزه شهری را کاهش دهد.
جراره افزود: در محلات آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار شهر بندرعباس، شهرداری فرهنگسراهایی ایجاد کرده که می‌توان با یک برنامه‌ریزی مدون و با تعامل با حوزه علمیه، از ظرفیت‌های این حوزه در راستای کاهش و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.
وی در ادامه افزود: کمیته‌ای با حضور یک نماینده از حوزه علمیه در شورای شهر، در راستای تعامل و همکاری با حوزه علمیه تشکیل خواهد شد و امیدوارم، شاهد انسجام بهتر در خدمات‌‌رسانی به شهروندان باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: می‌بایست برای هر پروژه، سند و پیوست فرهنگی و اسلامی داشته باشیم و با همراهی حوزه علمیه و همکاری شهرداری، می‌توانیم بستری را برای کاهش دغدغه‌های خانواده‌ها فراهم نماییم.
گفتنی است،‌ در این جلسه هر یک از اعضای شورای شهر بندرعباس در خصوص مسائل و معضلات فرهنگی به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه