هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حوزه علمیه باید پیش‌بینی‌های لازم را در رفع نیازهای جامعه به‌عمل آورد

نماینده ولی‌فقیه در کاشان

حوزه علمیه باید پیش‌بینی‌های لازم را در رفع نیازهای جامعه به‌عمل آورد

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه در عرصه‌هایی همچون جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده گام بردارند، ابراز کرد: توقعات جامعه نسبت به روحانیون و حوزه‌های علمیه بیشتر شده است؛ لذا حوزه علمیه باید پیش‌بینی‌های لازم را در رفع نیازهای جامعه به‌عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، 10آبان در دیدار مدیران مدارس علمیه شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق، با بیان اینکه شرایط حوزه‌های علمیه فعلی با گذشته فرق کرده است، ادامه داد: امروز به‌خاطر شرایط حاکم بر جامعه، تمام تحولات را در سبد روحانیت قرار داده‌اند؛ لذا حوزه‌های علمیه و روحانیت نباید از مسائل جامعه غافل باشند.
امام جمعه کاشان ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، توقعات جامعه نسبت به روحانیون و حوزه‌های علمیه بیشتر شده است؛ لذا حوزه علمیه باید پیش‌بینی‌های لازم را در رفع نیازهای جامعه به‌عمل آورد.
وی، با اشاره به کمبود امام جماعت در برخی نقاط کشور، گفت: حوزه‌های علمیه باید نسبت به تقاضای جامعه و مساجد بیش‌از پیش فعالیت کنند.
آیت‌الله سلیمانی، با بیان اینکه برای رشد و تعالی حوزهای علمیه لازم نهضت همه‌جانبه است، بر ضرورت تقویت و توسعه زیرساخت‌های حوزوی کاشان تأکید کرد و گفت: با تشکیل شورای حوزه علمیه  کاشان و نشست فکری با متولیان، مدیران، نخبگان و برجستگان و ایجاد منابع پایدار، می‌توان جایگاه حوزه علمیه این منطقه را تقویت کرد.
امام جمعه کاشان اظهار کرد: درحالی‌که بالغ بر۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه و فضای آموزشی در اختیار انجمن خیران مدرسه‌ساز کاشان است، حوزه‌های علمیه شهرستان، برای مبالغ ناچیز به این طرف و آن طرف دست دراز می‌کنند.
آیت‌الله سلیمانی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، باید به سمت پژوهش‌محوری سوق پیدا کنند، ادامه داد: حوزه‌های علمیه در عرصه‌های پژوهشی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، جلوگیری از افزایش آمار طلاق، تحکیم بنیان خانواده و... گام بردارند.
وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تفکر جهادی در حوزه‌های علمیه، افزود: در حوزه‌های علمیه، شورای پشتیبانی، پژوهش، تهذیب و تقویت بینه معیشتی طلاب تشکیل شود.
 نماینده ولی‌فقیه در کاشان در پایان، به خدمات حوزه‌های علمیه در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: خدمات جهادی روحانیون و حوزه‌های علمیه، در تغسیل و تدفین اموات کرونایی، کمک به بیماران کرونایی، ضدعفونی معابر و رزمایش کمک مؤمنانه برای افکار عمومی تبیین شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه