هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

افزایش ۱۰۰ درصدی پذیرش طلاب در حوزه علمیه بوشهر

افزایش ۱۰۰ درصدی پذیرش طلاب در حوزه علمیه بوشهر

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر، از افزایش آمار جذب طلاب در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: آمار پذیرش امسال نسبت به سال گذشته، ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

حجت‌الاسلام مهدی نعمتی، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در بوشهر، با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در معاونت آموزش، اظهار داشت: در یک سال اخیر ۱۳ مرحله آزمون شفاهی پایه‌های سه، شش و هشت از ۲۱۵ نفر از طلاب برگزار شد که مجموعاً ۴۳۰ نفر درس و معادل 8 هزارو۶۰۰ دقیقه وقت، برای این منظور صرف شده است.
وی از افزایش آمار جذب طلاب در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: آمار پذیرش امسال نسبت به سال گذشته، ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر، ضمن توضیح طرح آموزش زبان و فرهنگ بین‌الملل در واحدهای آموزشی سطح یک این حوزه، گفت: در این طرح طلاب ضمن تحصیل متون مرسوم حوزه، از همان نیم‌سال اول، زبان و دروس فرهنگ بین‌الملل را فرا می‌گیرند و بعد از اتمام سطح یک، جهت تبلیغ در عرصه بین‌الملل آمادگی کامل دارند.
حجت‌الاسلام نعمتی افزود: در این طرح طلاب به آموزش مکالمه زبان انگلیسی به مقدار ۳۶۰ ساعت و نیز ۲۷۰ ساعت به آموزش فرهنگ ملل دوره عمومی و همچنین ۲۰۰ ساعت به آموزش فرهنگ ملل دوره اختصاصی خواهند پرداخت و در مجموع با ۸۳۰ ساعت آموزش این سه دوره را فرا خواهد گرفت.
وی از تهیه تقویم سالانه برنامه‌های معاونت آموزش و پژوهش خبر داد و بیان کرد: به‌علت تعدد شوراها و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه استان و جهت توازن اجرای برنامه‌ها و بهره‌برداری حداکثری و با استفاده از تجارب سالیان گذشته، اقدام به طراحی و تهیه تقویم سالیانه کرده‌ایم.
معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر، به آمایش کادر علمی و مدیریتی مدارس علمیه استان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط جدید و استفاده بهینه از اساتید و کادر مجرب، اهتمام ویژه جهت به‌کارگیری و جذب نیروها انجام شد که در مجموع ۱۷ اقدام، اعم از جابه‌جایی و جذب در این خصوص صورت گرفت.
حجت‌الاسلام نعمتی ضمن ارائه گزارشی از شرکت اساتید در دوره‌های دانش‌افزایی، از ادامه برگزاری این دوره‌ها در نیم‌سال اول سال تحصیلی جاری خبر داد و اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، این کارگاه‌ها جهت ارتقای سطح پژوهشی و آموزشی اساتید تدبیر شده است و پس از شرکت اساتید در این دوره و کسب امتیازات لازم، گواهی شرکت در دوره صادر می‌گردد.
وی از صدور و تحویل بیش از ۸۰ مدرک تحصیلی سطح یک و دو این استان خبر داد و افزود: بسیاری از طلاب، ضمن اتمام دوره تحصیل عمومی حوزه، وارد دوره تخصصی می‌شوند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه