هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

هفت طلبه حائز دریافت جایزه ملی البرز شدند

در پنجاه‌ونهمین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز

هفت طلبه حائز دریافت جایزه ملی البرز شدند

دبیر علمی گروه قرآن حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان اینکه امسال هفت طلبه حائز دریافت جایزه ملی البرز شدند، گفت: جایزه البرز در راستای عمل به سیره و سنت پیامبر اسلام(ص) مبنی بر گرامی‌داشت مقام علم و عالم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم زینب بهجت‌پور، دبیر علمی گروه قرآن حوزه‌های علمیه خواهران و برگزیده جایزه ملی البرز،‌ اظهار داشت: بنیاد فرهنگی البرز هر ساله به نخبگان، پژوهندگان، دانشجویان، دانش‌‌آموزان و ممتازان حوزه علمیه، جایزه بنیاد البرز را اعطا می‌کند.
وی با بیان این که بنیاد فرهنگی البرز، توسط مرحوم حسینعلی البرز، چهره ماندگار و واقف خیراندیش با هدف حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر تأسیس شده است، افزود: جایزه البرز در راستای عمل به سیره و سنت پیامبر اسلام(ص) مبنی بر گرامی‌داشت مقام علم و عالمان است.
دبیر علمی گروه قرآن حوزه‌های علمیه خواهران و برگزیده جایزه ملی البرز ادامه داد: روند اعطای جایزه ملی البرز به این صورت است که مراجع ذی‌صلاح از جمله بنیاد ملی نخبگان، وزارت بهداشت، وزارت علوم، معاونت امور نخبگان حوزه‌های علمیه کشور و وزارت آموزش و پرورش به‌صورت جداگانه لیستی متشکل از استعدادهای برتر را به دبیرخانه بنیاد فرهنگی البرز ارسال می‌کنند و بعد از بررسی رزومه افراد، نفرات برتر معرفی و طی مراسمی از آنان تجلیل می‌شود.
وی گفت: امسال مراسم تجلیل از نخبگان جایزه ملی البرز، به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی به‌صورت مجازی و از طریق شبکه‌های مجازی، شبکه‌ رادیویی فرهنگ و ایران‌صدا به‌صورت زنده و صوتی و تصویری پخش شد و طی آن، اینجانب با توجه به رزومه علمی و اجرایی ارائه‌شده به‌همراه یک نفر دیگر از طلاب خواهر و ۵ نفر از طلاب برادر، به‌عنوان برگزیده در بخش طلاب حوزه‌های علمیه حائز دریافت جایزه ملی البرز شدیم.
گفتنی است، در پنجاه‌و‌نهمین سال تأسیس  «بنیاد فرهنگی البرز»، 59 نفر از دانشمندان، مخترعان، حوزویان و دانشجویان شامل؛ ۶ دانشمند و ۵۳ دانشجو، طلبه و مخترع، تجلیل شدند.
حجج‌اسلام آقایان؛ مهدی عبداللهی، رضا لک‌زایی، کمیل قنبرزاده، مهدی منصوری حبیب‌آبادی، سعید حسنی و سرکار خانم‌ها؛ زینب بهجت‌پور و خدیجه حسین‌زاده، به‌عنوان حوزویان و طلاب برگزیده انتخاب جایزه ملی البرز بودند. جوایزِ اهدایی این دوره شامل موارد ذیل بود:
 -یک جایزه ویژه ۱۵۰ میلیون تومانی؛
 -جایزه ۱۱۰ میلیون تومانی، ویژه دانشمندان برگزیده؛
 -جایزه ۴۰ میلیون تومانی، ویژه مخترعین برگزیده؛
 -جایزه ۳۵ میلیون تومانی، ویژه دانشجویان و طلاب.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه