هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

در تمام ۵۲۰ مدرسه علمیه کشور، مدرسه قرآنی ‌‌راه‌اندازی خواهد شد

در مراسم افتتاح مدرسه قرآنی امام خمینی(قد) کاشان عنوان شد

در تمام ۵۲۰ مدرسه علمیه کشور، مدرسه قرآنی ‌‌راه‌اندازی خواهد شد

دومین مدرسه قرآنی حوزه علمیه منطقه کاشان، دوشنبه ۲۲ شهریور با حضور ‌‌حجت‌الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری معاون تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه کشور، مدیر و معاونان حوزه علمیه کاشان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدرسه علمیه امام خمینی(قد) کاشان افتتاح شد.

 به گزارش خبرگزاری حوزه در کاشان، در این مراسم ‌‌حجت‌الاسلام والمسلمین عالم‌زاده نوری، بر لزوم ترویج فرهنگ قرآن کریم و ایجاد زمینه‌های انس دائمی با کتاب وحی، آشنایی اجمالی با مهارت‌های بیان تفسیر، حفظ و قرآئت قرآن طلاب مدارس علمیه در کنار مباحث درسی تأکید کرد.
قرآن درس اصلی مدارس باشد نه درس جنبی
‌‌حجت‌الاسلام والمسلمین منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان هم در این مراسم، حوزه‌های علمیه را مرکز ترویج قرآن دانست و گفت: دروس قرآنی باید در اولویت دروس مدارس علمیه باشد؛ نه به‌عنوان دروس جنبی.
فعالیت ۶۰ مدرسه قرآنی حوزوی در سراسر کشور
‌‌ مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم، با بیان اینکه درحال حاضر 60 مدرسه قرآنی در مدارس علمیه فعال هستند و چند مدرسه قرآنی دیگر نیز در سال جاری افتتاح خواهد شد، گفت: در تمام ۵۲۰ مدرسه علمیه کشور، مدرسه قرآنی ‌‌راه‌اندازی خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر ۱۸۰۰ نفر از طلاب در مدارس قرآنی کشور در حال حفظ  قرآن هستند؛ ضمن اینکه تاکنون ۳۶۰ نفراز طلاب از مدارس قرآنی فارغ‌التحصیل شد‌ه‌اند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه