هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شیوه‌های تدریس در حوزه نیاز به تحول و توسعه در مدل‌های آموزشی دارد

مدیر امور اساتید حوزه علمیه خراسان

شیوه‌های تدریس در حوزه نیاز به تحول و توسعه در مدل‌های آموزشی دارد

مدیر امور اساتید حوزه علمیه خراسان، با اشاره به آموزش مجازی، اظهار کرد: شیوه‌های تدریس در حوزه‌های علمیه، نیاز به تحول و توسعه در مدل‌های آموزشی دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام آقایی‌زاده در اولین نشست از سلسله نشست‌های شورای اساتید مدرسه علمیه فاطمة‌الزهرا‌(س) توس با موضوع «بررسی فعالیت‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید» که در محل سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم است، فعلاًً تا اطلاع ثانوی آموزش به‌صورت غیرحضوری صورت پذیرد. این امر جدیت بیشتر اساتید در پیگیری‌های آموزشی را می‌طلبد و اساتید می‌بایست، به دنبال راهکارهای جدیدی جهت تعمیق و کیفیت‌افزایی آموزش مجازی باشند تا از آسیب‌های احتمالی این نوع آموزش بکاهند.
وی در ادامه با پیشنهاد اینکه کادر مدارس و اساتید، آموزش معکوس را به‌عنوان یک روش جدی و مؤثر که قابلیت بالایی در فراگیری طلاب دارد، مد نظر قرار دهند، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از دروس مقطع عمومی حوزه، توسط اساتید شاخص تدریس شده و صوت دروس مذکور موجود است؛ اساتید در سال تحصیلی جدید، باید بیشترین اهتمام خود را بر نظارت و ارزیابی علمی از طلاب و پیگیری مباحثات و رفع اشکالات آنها داشته باشند؛ زیرا این پیگیری‌ها در تربیت و رشد علمی طلاب بسیار اثرگذار است.
مدیر امور اساتید حوزه علمیه خراسان ادامه داد: شیوه‌های تدریس در حوزه‌های علمیه، نیاز به تحول و توسعه در مدل‌های آموزشی دارد؛ چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، در نخستین توصیه بسیار مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افق فراروی فعالیت‌های علمی و پژوهشی کشور را تبیین نموده و با فراخوان قاطع و جدی برای شتاب‌دهی این حرکت، از آحاد جوانان خواسته‌اند که با احساس مسئولیت بیشتر، این مسیر علمی را مجاهدانه در پیش بگیرند.
حجت‌الاسلام آقایی‌زاده گفت: بنابراین در چنین شرایطی، نقش حیاتی حوزه علمیه به‌عنوان قاعده نظام اسلامی و عقبه تئوریک آن، در نیل به این آرمان مقدس، بسیار موثر و انکارناپذیر است؛ آرمانی که تحقق آن، تنها از رهگذر برنامه‌ریزی جامع و همسو با سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه‌های علم و پژوهش و اسناد بالادستی و ابلاغ مدیر عالی حوزه علمیه خراسان، در تبیین و تحقق سند چشم‌انداز حوزه علمیه خراسان در افق ۱۴۱۷ امکان‌پذیر است.
مدیر امور اساتید حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین ارکان تحقق گام دوم انقلاب، تحول در حوزه‌های علمیه می‌باشد، افزود: این مهم با تحول در بخش اساتید حوزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های تأثیرگذار حوزوی، می‌تواند سرعت بیشتری یابد و اگر این تحول به‌خوبی صورت نگیرد، تربیت طلاب تمدن‌ساز در بیانیه گام دوم انقلاب محقق نخواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه