هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

 ایران هم‌پیمان صادقی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله در دیدار وزیر امور خارجه

 ایران هم‌پیمان صادقی است

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که به بیروت سفر کرده بود، با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از شبکه خبری المیادین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله در جریان دیدار با حسین امیرعبداللهیان، از ایران به‌عنوان هم‌پیمانی صادق یاد کرد و گفت: ایران ثابت کرد که متحدی صادق و دوستی وفادار است که دوستانش را خوار نمی‌کند.
به گزارش تسنیم، این سخن دبیرکل حزب‌الله لبنان، اشاره به آمریکا و غرب دارد که در شرایط دشوار، متحدین خود را به حال خود رها می‌کنند که نمونه اخیر آن هم، تحولات افغانستان است که به‌طور فضاحت‌باری از این کشور خارج شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله همچنین تأکید کرد: امید و آمال زیادی به خروج لبنان از این بحران با همکاری همگانی وجود دارد.
بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار، بر موضع اصولی ایران برای حمایت و کمک به لبنان در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد.
در این دیدار که محمدجلال فیروزنیا سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز حضور داشت، آخرین تحولات سیاسی لبنان و منطقه مورد رایزنی قرار گرفت.
گفتنی است، امیرعبداللهیان در این سفر، پیش از این، با مقامات بلندپایه بیروت از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس پارلمان این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.
وی همچنین به‌منظور تسلیت به‌مناسبت درگذشت همسر امام موسی صدر و نیز شیخ عبدالامیر قبلان رئیس سابق مجلس اعلای شیعیان لبنان، در محل این مجلس در بیروت حضور یافت و با مسئولان مجلس اعلای شیعیان لبنان و خانواده امام موسی صدر دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
به گزارش خبرگزاری حوزه به‌نقل از رسانه‌های لبنانی، حسین امیرعبداللهیان، در سفر به لبنان، با رهبران گروه‌های فلسطینی در بیروت هم دیدار کرد.
وی در دیدار با هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی حماس به‌ریاست اسامه حمدان و هیئتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به‌ریاست زیاد نخاله دبیرکل این جنبش و هیئت‌هایی از گرو‌های اسلامی و ملی فلسطین، بر استمرار حمایت ایران از فلسطین و قدس تأکید کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه