هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نمایشگاه کتاب فرصتی برای ارزیابی خلأهای علمی است

مدیر حوزه علمیه خراسان

نمایشگاه کتاب فرصتی برای ارزیابی خلأهای علمی است

مدیر حوزه علمیه خراسان بیان کرد: نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی، با ارائه خدمات خود، فرصتی را برای ارزیابی خلأهای موجود در حوزه‌های پژوهشی و علمی فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، ۲۶شهریور در افتتاحیه نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی که با حضور جمعی از علما و اساتید این حوزه در مجتمع حوزوی آیت‌الله شاهرودی(ره) مشهد برگزار شد، گفت: نمایشگاه کتاب یک فرصت خدمت‌رسانی است که با ارائه خدمات خود، فرصتی را برای ارزیابی خلأهای موجود در حوزه‌های پژوهشی و علمی فراهم می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط اضافه کرد: با توجه به نیازهایی که مطرح است، باید از تمام ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه و مراکز پژوهشی برای تولیدات اسلامی استفاده نماییم تا آثاری با قابلیت عرضه و استفاده فراهم گردد.
وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه نباید به روش علمی سنتی اکتفا کنند، تصریح کرد: آن‌ها باید به‌طور مداوم در حال پیشرفت و گسترش باشند و هر روز به افق‌های جدید دست یابند، همچنین باید با تحقیق علمی عمیق، ریشه‌های خود را حفظ و به نیازهای داخلی پاسخ دهند.
مدیر حوزه علمیه خراسان رضوی، همچنین به لزوم پاسخگویی حوزه‌های علمیه به نیازهای موجود در سطح ملی و نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: در این زمینه، اقدامات و تولیدات زیادی در حوزه‌های علمیه صورت گرفته است.
وی نمایشگاه را فرصتی دانست تا ببینیم، در چه موارد و عرصه‌هایی نیاز به کار و تلاش بیشتری وجود دارد.
وی افزود: امروز در غزه جنایات هولناکی رخ می‌دهد و تنها تعداد کمی، به کمک مردم مظلوم آنجا شتافتند. اگر وحدت و همبستگی بین ملت‌های مسلمان وجود داشت، نباید چنین رویدادهای گسترده‌ای رخ می‌داد.
مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان تصریح کرد: ما باید در مواقع بحرانی، عزت خود و دنیای اسلام را حفظ کنیم و این وضعیت، ناشی از اختلافاتی است که دشمنان آن‌ها را تشدید می‌کنند؛ درحالی‌که زمینه‌های وحدت اسلامی کاملاً فراهم است.

  حضور ده ناشر بینالمللی در نمایشگاه
​​​​​​​
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رضایی، معاون علمی حوزه علمیه خراسان، در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: ناشران داخلی عمدتاً از استان خراسان رضوی، تهران و قم هستند و حدود ده ناشر بین‌المللی هم، امسال در نهمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: خدماتی که امسال به پژوهشگران ارائه ‌شد، به‌صورت هدفمند و بر اساس رتبه‌بندی است که تاکنون ۱۵۰۰ نفر از پژوهشگران، اقدام به ارسال رزومه خود نمودند که در پنج قالب رتبه‌بندی و متناسب با این رتبه‌بندی خدماتی دریافت کردند.
 

برچسب ها :

حوزه علمیه

ارسال دیدگاه