هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

نقش حوزه‌های علمیه خواهران در اعتلای جامعه

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تبیین کرد

نقش حوزه‌های علمیه خواهران در اعتلای جامعه

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: حوزه‌های علمیه، میراثی از علمای گذشته هستند و نقش مهمی در تعالی فرهنگی و دینی جامعه دارند.

به گـزارش خبرگزاری حوزه از اراک، آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در دیدار با اعضای هیأت امنای مدارس علمیه خواهران شهر اراک، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه، میراثی از علمای گذشته هستند و نقش مهمی در تعالی فرهنگی و دینی جامعه دارند.
وی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه، آموزش‌ و پرورش و دانشگاه‌ها به جهت تقویت باورهای دینی، سهم بسزایی دارند و در برنامه‌ریزی‌هایی که صورت می‌گیرد، هرکدام از این جایگاه‌ها، جایگاه‌های بزرگ و ارزشمندی هستند که هرچقدر تقویت شوند و دقیق‌تر کار کنند، می‌توانند در جهت اصلاح جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتلای جامعه گام بردارند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: با توجه به تهدیدات اجتماعی، حوزه‌های علمیه خواهران، می‌توانند با تحقیق و گسترش فرهنگ دینی و اسلامی، راهکارهای مناسبی برای پاسخگویی به این آسیب‌های اجتماعی ارائه کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان گفت: خواهران طلبه باید در عرصه فضای مجازی، هنر و رسانه نیز، توانمند باشند و در این زمینه، به‌منظور اثرگذاری بیشتر در جامعه، با ایجاد بسترهای مناسب در پیام‌رسان‌های داخلی، رابطه بین حوزه و جامعه بیشتر شود.
 
 
 

ارسال دیدگاه