هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تحولات جهان با شتاب به‌نفع دین و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) در حال شکل‌گیری است

آیت‌الله کعبی در همایش ائمه جماعات مساجد استان قم

تحولات جهان با شتاب به‌نفع دین و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) در حال شکل‌گیری است

نایب‌رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌گناه، تصریح کرد: بعد از گذشت حدود سه‌ماه از جنگ غزه، صهیونیست‌ها در جنایت کردن و کشتار زنان و کودکان، دست نازی‌ها را از پشت بسته‌اند و بزرگ‌ترین جنایات قرن توسط صهیونیست‌ها در حال شکل‌گیری است.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله کعبی در پنجاهمین همایش ائمه جماعات مساجد استان قم، که از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، 21دی در سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد،  شناخت معارف اهل‌بیت(ع) و تبیین آن برای مردم را اولین رسالت روحانیت عنوان و ابراز کرد: وظیفه روحانیت، هدایت مردم، اصلاح اوضاع فرهنگی و اجتماعی جامعه، حفظ انسجام و وحدت میان مردم، مدیریت امور دینی و دنیایی جامعه اسلامی، اقامه حکم‌الله، مرزبانی و دیده‌بانی دین، مبارزه با استبداد و به‌طور کلی مجاهده در راه خداست.
امروز نقش تأثیرگذار روحانیت در سراسر جهان برای گسترش معارف اهل‌بیت(ع) بی‌نظیر است
وی ادامه داد: این وظایف در دوران انقلاب اسلامی برجسته شد و امروز بحمدالله، نقش تأثیرگذار روحانیت در سراسر جهان برای گسترش معارف اهل‌بیت(ع) بسیار بی‌نظیر است.
این استاد حوزه علمیه قم افزود: امام خمینی(قد) باعث شد که شیعه از انزوا درآید و دین در گستره جهانی بر پایه تمهید ظهور حضرت بقیةالله(عج) مطرح شود. انقلاب اسلامی نه‌تنها به تشیع؛ بلکه به دین و معنویت خدمت کرد و حتی دیگر ادیان الهی نیز، ظهور و بروز پیدا کردند.
عضو خبرگان رهبری، با اشاره به حوادث غزه بیان کرد: تحولات جهان با شتاب به‌نفع دین و آموزه‌های اهل‌بیت(ع) در حال شکل‌گیری است و غزه خط اول مقاومت تمدنی برای رشد ولایت اهل‌بیت(ع) در سراسر جهان است و این هم، از برکات جهاد ۴۵ ساله ملت ایران است.
صهیونیست‌ها دست نازی‌ها را از پشت بسته‌اند
وی افزود: بعد از گذشت حدود سه ماه از جنگ غزه، صهیونیست‌ها در جنایت کردن و کشتار زنان و کودکان دست نازی‌ها را از پشت بسته‌اند و بزرگ‌ترین جنایات قرن توسط صهیونیست‌ها در حال شکل‌گیری است.
مکتب اهل‌بیت(ع)؛ مبشر پیشرفت، عدالت و تمدن برای انسان معاصر است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مکتب اهل‌بیت(ع) را مکتب عدالت، محبت، مقاومت، ظلم‌ستیزی، خدمت به مردم و به‌دور از هرگونه افراط و تفریط توصیف و ابراز کرد: مکتب اهل‌بیت(ع) مبشر پیشرفت، عدالت و تمدن برای انسان معاصر است و در پس مقاومت مردم فلسطین، نشر این فضائل نیز در جریان است.
عضو خبرگان رهبری، با اشاره به پیشرفت‌های علمی و فناوری و توانایی‌های نظامی کشور به‌عنوان دو عنصر مهم در مقابله با دشمنان، گفت: عنصر سوم، حضور مردم در صحنه است. دشمنان در تلاش‌اند، با ایجاد یأس و ناامیدی و تزریق بی‌ایمانی و بی‌دینی در جامعه، مردم را از فرهنگ و مکتب اسلام و انقلاب جدا کنند.
دشمنان یک نقطه ضعف در یک روحانی را به تمام روحانیت تعمیم می‌دهند
وی خاطر‌نشان کرد: تخریب روحانیت در دستور کار دشمن است و یک نقطه ضعف در یک روحانی را به همه روحانیت تعمیم می‌دهند و مشکلات اقتصادی را که نتیجه ناکارآمدی برخی از مدیران نالایق است، به انقلاب اسلامی نسبت می‌دهند؛ درحالی‌که این مشکلات به کسانی باز می‌گردد که به آموزه‌های اسلامی باور ندارند.
آیت‌الله کعبی تصریح کرد: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های اصل ۴۴ توسط دولت‌ها پیاده شده بود، این مشکلات اقتصادی وجود نداشت؛ البته سیاست‌های اصل ۴۴ به این معنا نیست که بنگاه‌های اقتصادی، به ثمن بخس فروخته شوند؛ بلکه به‌معنای مشارکت تمام مردم در اقتصاد است.
مشکلات اقتصادی قابل حل است
وی ابراز کرد: مشکلات اقتصادی قابل حل است؛ چراکه منابع رشد اقتصادی در کشور فراهم است و صرفاً نیاز به ساماندهی و مردمی کردن اقتصاد وجود دارد و مساجد می‌توانند، به‌عنوان کانون کارآفرینی و تکاپوی حرکات اقتصادی نقش‌آفرین باشند.
عضو هیئت‌رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ارتقای شاخص‌های کارآمدی نظام اسلامی را سبب تولید امید و حضور بیشتر مردم در صحنه ارزیابی و اظهار کرد: دولت سیزدهم شبانه‌روزی در حال بهبود زیرساخت‌های اقتصادی و خدمت به مردم است و ما باید این خدمات را برای مردم بیان کنیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، گفت: در آستانه دو انتخابات بزرگ هستیم و دشمن به‌خاطر مخالفت با اسلام و جمهوری اسلامی، در تلاش است تا حضور مردم در انتخابات کمرنگ باشد.
شرکت در انتخابات مصداق جهاد فی‌سبیل‌الله و ضامن اقتدار و پیشرفت ملی است
نایب‌رئیس جامعه مدرسین تصریح کرد: امروز شرکت در انتخابات مصداق جهاد فی‌سبیل‌الله و ضامن اقتدار و پیشرفت ملی است و ما باید مردم را برای شرکت در انتخابات ترغیب کنیم.
آیت‌الله کعبی شرکت در انتخابات را تکلیفی شرعی و ملی توصیف و بیان کرد: در برخی از کشورها شرکت در انتخابات اجباری است. در کشور ما شرکت در انتخابات آزاد است؛ اما یک تکلیف شرعی، انقلابی و شهروندی است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه