هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

شرکت در انتخابات واجب عینی است

شرکت در انتخابات واجب عینی است

 بررسی بیانات امامین انقلاب اسلامی درباره انتخابات، شاخص‌هایی را رهنمون می‌شود که می‌تواند راه‌گشای مردم و مسئولان نظام برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و سالم‌تر انتخابات باشد. به همین منظور  برای آشنایی هرچه بهتر با اندیشه‌های آنان، در ادامه به ایراد بخشی از بیانات و توصیه‌های انتخاباتی شان می‌پردازیم.   

٭ امام خمینی(قد)
  انتخابات وظیفه‏‌ای است الهی، وظیفه‏‌ای است ملی، وظیفه‏‌ای است انسانی، وظیفه‏‌ای است که ما باید عمل به آن بکنیم، همه‏‌مان باید در انتخابات شرکت بکنیم.
  وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات، چه انتخاب رئیس‌جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان ...، در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب می‏‌کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار می‏‌شود.
  دشمنان اسلام در نظر دارند کاری بکنند که انتخابات درست صورت نگیرد و از دست مسلمان‌ها و متعهدین خارج شود. ولی شما باید تمام قدرت‏تان را صرف کنید که به خوبی انجام شود. انتخابات یک محکی هم برای خودتان است که ببینید آیا می‏‌خواهید انتخاب اصلح بکنید برای خودتان، یا برای اسلام؟ اگر برای خودتان باشد، شیطانی است.
  هیچ کس در انتخابات بر دیگری مقدم نیست، همه افراد ملت یک جور هستند در انتخابات، یعنی همان آدمی که یک کار کوچکی انجام می‏‌دهد با آن کسی که در رأس همه امور هست در باب انتخابات هیچ با هم فرقی ندارند، این یک رأی دارد، آن هم یک رأی دارد.
  در انتخابات ... مردم را توجه بدهید به اینکه شما می‏‌خواهید اسلام را حفظ کنید، باید منتخبین شما اشخاصی باشند که توجه به اسلام داشته باشند، متعهد به اسلام باشند، بازیگر نباشند، به شرق و غرب توجه نداشته باشند.
  بدانید که انتخابات از اموری است که در سرنوشت شما و در سرنوشت ما نقش مهم دارد، و بالاترین نقش است، و این انتخابات است که همه امور کشور را چه در داخل و چه در خارج باید بگذراند.صحیفه امام خمینی(قد)

٭ امام خامنه‌ای
  شركت درانتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، واجب عینی، وظیفه شرعی، اسلامی و الهی است.
  هرکس ایران عزیز، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید در پای صندوق رأی حضور یابد تا عزم و اقتدار ملی ایرانیان بار دیگر به منصه ظهور برسد.
 انتخابات برای کشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید است. برگزاری پرشور انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین‌کننده امنیت کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی نظام بیش از امکانات تسلیحاتی آن هراس دارند.
  انتخابات نشان‌دهنده «عظمت، اقتدار و بصیرت ملی» است. در کشور مشکلات و گرفتاری‌هایی وجود دارد که برخی ناشی از تحریم‌ها و علت برخی هم کم‌کاری‌ها است اما با وجود این مشکلات، مردم به دلیل آنکه در انتخابات موضوع آبروی نظام و امنیت کشور در میان است، به میدان خواهند آمد.
  انتخابات در حل مشکلات بین‌المللی هم مهم است. در قضاوت ناظران بین‌المللی نسبت به هر کشور، مسائلی نظیر میزان حضور مردم در انتخابات و چگونگی روی کار آمدن مسئولان و نهادهایی نظیر مجلس، تأثیرگذار است، بنابراین شرکت انبوه مردم در انتخابات مجلس از این زاویه نیز کاملاً ضروری است.
 انتخابات فرصتی برای ورود افکار جدید و راه‌های نو در چرخه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور است. بخصوص هنگامی که مردم افراد شایسته را برگزینند، راه‌های تازه و چاره‌اندیشی‌های جدید در روند حل مشکلات کشور و مردم پدیدار می شود.پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای

برچسب ها :
ارسال دیدگاه