هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

 پرده‌برداری الوفاق از جنایات آل‌خلیفه علیه علمای بحرین

 پرده‌برداری الوفاق از جنایات آل‌خلیفه علیه علمای بحرین

جمعیت الوفاق بحرین با انتشار بیانیه‌ای درباره حملات و جنایت‌های رژیم آل‌خلیفه علیه روحانیون و علمای بحرین، اعلام کرد: تا‌کنون بیش‌از 347 روحانی و عالم شیعه مورد بازداشت، احضار قضایی، احضار امنیتی و سایر پیگردهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

 به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، الوفاق ادامه داد: علما در بحرین به شکل سازمان یافته‌ای هدف حملاتی مانند بازداشت خودسرانه و غیرقانونی، شکنجه، محاکمه ناعادلانه منجر به اعدام و حبس ابد، سلب تابعیت و اخراج از کشور قرار دارند.
در این بیانیه تأکید شده است: مقامات امنیتی بحرین، تا‌کنون بیش‌از 156 عالم شیعه را فقط به‌خاطر سخنرانی‌های دینی یا موضع‌گیری‌های اعتقادی و نظریات سیاسی احضار و علاوه بر این 99 عالم دینی را به شکل غیرقانونی بازداشت کرده‌اند.
الوفاق افزود: در زمینه حملات قضائی علیه علمای بحرین نیز تا‌کنون بیش‌از 50 عالم دینی و روحانی بحرینی بنا بر اتهام‌های مختلفی که به آن‌ها نسبت داده شده به اعدام یا حبس ابد و سلب تابعیت و جریمه‌های سنگین مالی محکوم شده‌اند.
جمعیت منحل شده الوفاق تأکید کرد: تا‌کنون سه روحانی محکوم به اعدام شده و 8 روحانی و عالم دینی محکوم به حبس ابد و 19 عالم دینی نیز سلب تابعیت شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و حجج‌اسلام محمد سند و حسین نجاتی اشاره کرد.
در این بیانیه آمده است: مسئولان امنیتی بحرین با اعمال تهدید به شکل بی‌سابقه‌ای مانع برگزاری منابر دینی توسط خطبا و سخنرانان می‌شوند و هیچ برنامه قابل اعتنایی برای ایجاد اصلاحات در زمینه حقوق بشر و آزادی دینی و اعتقادی در بحرین ندارند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه