هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

 تعدی بر مقدسات دیگران بزرگ‌ترین دلیل تروریسم است

شیخ الازهر

 تعدی بر مقدسات دیگران بزرگ‌ترین دلیل تروریسم است

شیخ جامعه الازهر، درخواست غرب، مبنی بر حذف آیات قرآن کریم را محکوم و اعلام کرد: تعدی بر مقدسات دیگران، از بزرگ‌ترین دلایل تروریسم است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان به‌نقل از الجزیره، «احمد الطیب» شیخ الازهر در مراسم وزارت اوقاف مصر به‌شدت عریضه سیاست‌مداران فرانسوی را که دو ماه پیش برای حذف آیاتی از قرآن کریم امضا کردند، محکوم کرد و گفت: جسارت و تعدی بر مقدسات دیگران از بزرگترین دلایل تروریسم و تشویقی بر هدر دادن خون مؤمنان است.
الطیب در پاسخ به بیانیه 300 شخصیت راست‌گرا و چپ‌گرای فرانسه، گفت: آیه‌ای در قرآن کریم وجود ندارد که به کشتن یهود یا مسیحیت دعوت کند و آن آیاتی که به قتال و مبارزه دعوت می‌کند، تنها درباره تجاوزگری و وجوب مقابله با متجاوزان و مبارزه با آن‌هاست.
شیخ الازهر مصر گفت: درخواست حذف آیات و ابطال سوره‌هایی از قرآن کریم، در راستای حملات مداومی است که از 14 قرن پیش برای تحریف قرآن و جدا کردن مردم از آن وجود دارد.
گفتنی است، در 22 آوریل، روزنامه فرانسوی «لوباریزیان» مقاله‌ای با عنوان «ضد دشمنی یهودیت جدید» منتشر کرده است که این عریضه را نزدیک به 300 نفر از شخصیت‌های فرانسوی از جمله «نیکولا سارکوزی» رئیس‌جمهور پیشین فرانسه، «امانوئل والس» نخست‌وزیر پیشین فرانسه و شخصیت‌های مشهور فرهنگی، رسانه‌ای و حقوقی امضا کردند.
این اقدام موجی از محکومیت‌ها از جانب شخصیت‌ها و رهبران کشورهای عربی و جهان اسلام را در پی داشته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه