هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آیت‌الله‌العظمی سبحانی تأکید کردند لزوم حضور اجتماعی طلاب و روحانیون در تمام مناطق کشور

آیت‌الله‌العظمی سبحانی تأکید کردند لزوم حضور اجتماعی طلاب و روحانیون در تمام مناطق کشور

این مرجع تقلید با تأکید بر لزوم حضور اجتماعی طلاب و روحانیون در تمام مناطق کشور و در بین مردم، افزودند: تجمع روحانیون در قم و مشهد درحالی است که امروز بسیاری از روستاها و مساجد در کشور، فاقد روحانی بوده و شئون روحانیت روی زمین مانده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله سبحانی، در دیدار حجت‌الاسلام و‌المسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، با اشاره به اینکه شأن تحصیل و کسب دانش، جزء جدایی‌ناپذیر طلبگی است، گفتند: براساس هدف تأسیس حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون بعد از کسب مدارج علمی، باید به مواطن خود بازگشته و به رسالت‌های تبلیغی خود بپردازند.
ایشان در ادامه با تأکید بر لزوم حضور اجتماعی طلاب و روحانیون در تمام مناطق کشور و در بین مردم، افزودند: تجمع روحانیون در قم و مشهد درحالی است که امروز بسیاری از روستاها و مساجد در کشور، فاقد روحانی بوده و شئون روحانیت روی زمین مانده است.
معظم‌له، درخصوص لزوم سامان‌دهی و مدیریت طلاب و روحانیون، به ضرورت ارتباط تنگاتنگ و تعامل سازنده مرکز خدمات و مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه اشاره کردند و یادآور شدند: هم‌افزایی این نهادها می‌تواند در به‎کارگیری و سامان‌دهی طلاب در شئون حوزوی خود در مساجد، روستاها و شهرها، بسیار مؤثر و سازنده باشد.
حضرت آیت‌الله سبحانی در پایان، با تأکید بر ضرورت طراحی سامانه‌ای در حوزه برای شناسایی نیازهای مردم و جامعه، اظهار کردند: برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری برای انجام رسالت تبلیغ، نیازمند مطالعه و بررسی و تدوین نظام دقیق نیازسنجی از عموم جامعه و در نهایت، طراحی منظومه تبلیغی جامع برای پوشش و رفع این نیازهاست.
گفتنی است، در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام و المسلمین میرمحمدی، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، توضیحاتی درباره طرح هدفمندی خدمات بیان کرد و ضرورت سیاست‌گذاری حوزه و مراکز مرتبط برای بهره‌مندی از طلاب و روحانیون در شئون حوزوی آنها، سازمان‌دهی و سامان‌دهی امر تبلیغ در شهرها، روستاها و ... را با برنامه‌ریزی بر عدم تمرکز در قم و مشهد و فعال شدن مساجد یادآور شد.
گزارش: جلال خسروی

برچسب ها :
ارسال دیدگاه