هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

پشت‌پرده طرح عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رجبی عنوان کرد

پشت‌پرده طرح عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) تسلیم شدن کشورهای عربی در برابر خواسته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را ناشی از نداشتن پشتوانه دینی و مردمی دولت‌های این کشورها دانست که سبب عادی‌سازی روابط آنان با اسرائیل شده است.
آیت‌الله محمود رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا، با اشاره به بی‌تحرکی و سستی کشورهای عربی در مقابل نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و ایستادگی در برابر استکبار جهانی، اظهار کرد: رهبران این کشورها به این دلیل که از پشتوانه‌های دینی و مردمی لازم برخوردار نیستند، تسلیم خواسته‌های آمریکا شدند و به‌همین دلیل نیز، در برابر رژیم صهیونیستی کوتاه می‌آیند.
وی افزود: البته کوتاه آمدن این کشورها در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی مسبوق به سابقه بوده و همواره این کشورها به‌دلیل ضعف، ترس و زبونی خود، با اهانت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و مداخلات آنان در کشورهای خود، کنار آمده‌اند؛ چنانکه شاهد بودیم، این کشورها یکی پس از دیگری با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرده و درصدد عادی‌سازی روابط خود با اسرائیل بودند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) سلطه دلار را که به‌ناحق در مبادلات بین‌المللی وجود دارد، یکی دیگر از عوامل تسلیم کشورهای عربی و حتی اروپایی در برابر آمریکا و استکبار جهانی دانست و خاطرنشان کرد: حرکتی که از سوی کشورهای مستقل و نسبتاً مستقل در برابر سلطه دلار صورت می‌گیرد، قدم مبارکی است و ان‌شاءالله با خروج سلطه دلار، آمریکا به سوی فروپاشی پیش خواهد رفت و از سلطه استکبار جهانی بر کشورها کاسته خواهد شد.

 
   لزوم تقویت پشتوانه مردمیآیت‌الله رجبی بیان کرد: دولت‌ها عربی اسلامی باید پشتوانه مردمی خود را تقویت کرده و به مردم خود اتکا کنند و یا از انگیزه‌های لازم دینیِ قوی از سوی جامعه خود برخوردار باشند تا بتوانند، در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند که البته متأسفانه این راهکارها نیز، با اجرا شدن توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیست‌ها، هر روز رو به ضعف گذاشته می‌شود.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه با بیان اینکه وظیفه ما مسلمانان، هوشیاری ملت‌ها در برابر استکبار جهانی است، افزود: امیدواریم این ملت‌ها هوشیار شوند تا بتوانند از دولت‌های خود مطالبه‌گری داشته و این مقدار از تحقیر و اهانت به ملت خود را تحمل نکنند و دولت‌های اسلامی، منافع مردم و جامعه اسلامی را در نظر داشته باشند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(قد) عنوان کرد: اگر رویکرد اتحاد بین کشورهای اسلامی به‌وسیله سازمان‌هایی همچون سازمان کنفرانس اسلامی این باشد که تلاش جدی صورت پذیرد تا وحدت و همگرایی بین کشورهای اسلامی تقویت و گسترش پیدا کند، با هم‌افزایی نیروها می‌توانند، در برابر همه توطئه‌ها ایستادگی و مقابله کنند؛ باید ملت‌ها آگاه شده و مطالبه‌گری خود را داشته باشند.

   رژیم صهیونیستی غده سرطانی است
آیت‌الله رجبی با اشاره به تهدیدات ناشی از حضور رژیم صهیونیستی در منطقه و همچنین خسارت جانی و مالی هنگفت حضور آمریکا در منطقه، خاطرنشان کرد: چنانکه امام راحل(قد) فرمود: «رژیم صهیونیستی غده سرطانی است»؛ غده سرطانی جز زیان چیزی نداشته و باید از بین برده شود و ملت‌های مسلمان باید از ملت و نهضت فلسطین در سطح بین‌المللی حمایت کنند تا با حمایت آنان این غده سرطانی هرچه زودتر از بین رفته و نابود شود.
وی رژیم صهیونیستی را عاملِ دست استکبار جهانی در عصر حاضر دانست و بیان کرد: صهیونیست‌ها پشت‌سر آمریکایی‌ها کار می‌کنند و دولت‌مردان آمریکا نیز، وامدار این رژیم بوده و ثروت‌های صهونیست‌ها در شرکت‌های آمریکایی به‌کار گرفته شده است و اگر این غده سرطانی نابود شود، قطعاً آمریکا نیز در موضع ضعف قرار خواهد گرفت.
آیت‌الله رجبی اظهار کرد: باید همه ملت‌های مسلمان به‌صورت یکپارچه و یک‌دست اعلان کنند که تصمیم‌گیرنده اصلی، خودشان هستند و خود آنان می‌توانند کشور خود و منطقه را اداره کرده و نیازی به حضور و مداخلات دیگر کشورها ندارند.
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مضر بودن حضور آمریکا در منطقه، ابراز کرد: باید ملت‌ها و دولت‌های اسلامی و منطقه بدانند که چنانکه حضور آمریکا در منطقه و جهان، جز زیان و ضرر چیزی نداشته است، تداوم حضور آنان در منطقه نیز ضرر داشته و زیان‌بار خواهد بود.

  لزوم اتحاد کشورهای منطقه در برابر استکبار جهانی
​​​​​​​
وی تأکید کرد: باید کشورهای مسلمان منطقه در برابر استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ایستاده و با همکاری و همدلی یکدیگر مداخلات ناجوان‌مردانه، ظالمانه و مستبدانه را از پیش روی خود بردارند و همان‌گونه که رژیم صهیونیستی غده سرطانی است، آمریکا نیز رژیمی می‌باشد که به‌تعبیر امام راحل(قد) آمریکا در رأس شیاطین جهان قرار داشته و جز زیان و ضرر هیچ ارمغان دیگری برای کشورها ندارد و کشورهای اسلامی، جلوی ضرر را هرچه زودتر بگیرند، به‌نفع خود بوده و دیرکرد در این زمینه، سبب زیاد شدن آسیب‌ها خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه