هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

پژوهشکده زن و خانواده مایه مباهات حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

پژوهشکده زن و خانواده مایه مباهات حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران، با بیان اینکه پژوهشکده زن و خانواده، پیشانی حوزه‌های علمیه خواهران است، گفت: امیدواریم با ریل‌گذاری صحیح و دقیق، این پژوهشکده به یک جایگاه بالا و والا برسد و ما نیز با تمام توان، حامی فعالیت‌های این پژوهشکده و رسیدن آن به جایگاه واقعی آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، در مراسم رونمایی از تازه‌های نشر پژوهشکده زن و خانواده که در ساختمان این پژوهشکده برگزار شد، اظهار کرد: پژوهشکده زن و خانواده می‌تواند به‌عنوان نماد زن متدین دینی شده و با آثار فاخر تولیدشده مایه مباهات همگان شود.
وی با بیان اینکه پژوهشکده زن و خانواده، پیشانی حوزه‌های علمیه خواهران است، افزود: امیدواریم با ریل‌گذاری صحیح و دقیق، این پژوهشکده به یک جایگاه بالا و والا برسد و ما نیز با تمام توان حامی فعالیت‌های این پژوهشکده و رسیدن آن به جایگاه واقعی آن هستیم.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، حوزه‌های علمیه خواهران باید در افق پیش رو به مرجعیت علمی زن و خانواده برسد و رسیدن به این هدف، در سطح ۲ قابل تحقق نیست و لازم است، سطوح ۳ و ۴ را تقویت و طلاب را جهت حضور در سطوح بالای علمی و رسیدن به مرجعیت علمی، راهبری و تشویق کنیم.
وی با بیان اینکه وضعیت امروز جامعه نشان‌دهنده این است که خانواده به‌درستی ایفای نقش نمی‌کند و تربیت فرزندان مورد خدشه واقع شده است، خاطرنشان کرد: کمک به حل این معضل در خانواده، اجتماع و نظام اسلامی، نیازمند تلاش بیش از پیش حوزه‌های علمیه خواهران و مراکزی همچون پژوهشکده زن و خانواده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل گفت: حل مسائل و مشکلات امروز جامعه و پاسخ به دغدغه‌های دینی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و... به‌عنوان یک اولویت در گروی انجام پژوهش‌های به‌روز است و امیدواریم، بتوانیم با حمایت و کمک متقابل مجموعه‎های حوزوی و دینی، به این اولویت دست پیدا کنیم.
گفتنی است، در این مراسم که رئیس و اعضای هیئت علمی پژوهشکده زن و خانواده نیز حضور داشتند، از دو اثر «زن در اسناد بین‌الملل» نوشته خانم دکتر زهره نصرت خوارزمی و «شروط ضمن عقد نکاح» اثر حجت‌الاسلام و‌المسلمین مهدی سنجرانی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه