هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه ایران

اخبار کوتاه ایران - شماره 731

اخبار کوتاه ایران

 

  تجهیز ارتش به بالگرد هجوم: فرمانده نیروی دریایی ارتش: برای اولین‌بار بالگردهای هجومی و پهپادهای به‌روز با برد بیش از ۲ هزار کیلومتر در نیروی دریایی رونمایی می‌شود. برای اولین‌بار در جهان ناودسته پهپادبَر را تشکیل دادیم. این توان را داریم که صدها پهپاد را همزمان به پرواز درآوریم.
 
  توانمندیِ سپر دفاعیِ دشمن با موشک هایپرسونیک بیخاصیت شد: سردار حاجی‌زاده: آن ابَرقدرت‌هایی که با واسطه محتاجشان بودیم، امروز محتاج ایران هستند؛ یکی نیاز به امکانات دارد دیگری تلاش می‌کند که ما امکانات ندهیم، پس هر دو محتاج کشور ما هستند. توانمندیِ سپر دفاعیِ دشمن با موشک هایپرسونیک بی‌خاصیت شد.
 
  همه عوامل حمله تروریستی اصفهان دستگیر شدند: رئیس دادگستری اصفهان: همه ۹ متهم حمله تروریستی اصفهان دستگیر شدند که شامل عواملی هستند که سلاح را حمل کردند، سلاح را تحویل دادند و افرادی که ۲ بسیجی و یک نیروی پلیس را به شهادت رساندند. این افراد به‌صورت شبکه‌ای و برنامه‌ریزی شده دست به این جنایت زدند و اتهام همه آن‌ها محاربه و افساد فی‌الارض است.
 
  ۴۷ کشور مشارکت فعال در اغتشاشات ایران داشتند: یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: در جریان اغتشاشات اخیر ۴۷ کشور و ۱۱ سرویس جاسوسی مشارکت فعال داشتند!
 
فاز اول پروژه ژن درمانی کودکان در ایران کلید خورد: این فناوری پیشرفته درمان سرطان با نام «کارتی‌سل تراپی» پیش از این تنها در انحصار آمریکا و چین بود و حالا در نتیجه ۷ سال تلاش محققان، ایران سومین کشور صاحب این فناوری شده‌ است.
 
  رکورد صادرات نفت و محصولات پتروشیمی شکست: وزیر نفت: بالاترین رکورد صادرات نفت‌ خام، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی ایران در آبان‌ماه امسال ثبت شد. این بالاترین رکورد از سال ۱۳۹۷ (شروع تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه ایران) تاکنون است.
 
  فروش خودرو در بورس جایگزین قرعهکشی میشود: طبق اعلام مسئولان سازمان بورس، عرضه پژو ۲۰۷ آغاز ورود سایر خودرو‌های عمومی و پرتیراژ در بورس کالا است و متقاضیان خودرو می‌توانند به جای امتحان کردن شانس خود در سیستم قرعه‌کشی، از بورس خودرو بخرند. طبق وعده‌های دولت مبنی بر کنار گذاشتن قیمت‌گذاری دستوری و تاکیدات وزیر اقتصاد برای حذف سایه قیمت‌گذاری از صنعت خودرو، آمار‌ها نشان می‌دهد که روند عرضه و فروش خودرو در بورس کالا در حال افزایش است.
 
  ایران ترند قطر شد: پس از پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل ولز، نام ایران در توییتر قطر ترند شد.
 
 دستاوردهای ما در روز حادثه بیرون میآید: فرمانده نیروی هوافضای سپاه: در حوزه هواپیمای بدون سرنشین و پهپاد‌ها در تراز جهانی هستیم و حرکت‌هایی را که ارتش‌های بزرگ و قدرتمند دنیا ده‌ها سال قبل از ما شروع به‌کار کرده‌اند را به چالش کشیده‌ایم. بسیاری از دستاورد‌ها نیز وجود دارد که روز حادثه اگر لازم باشد بیرون می‌آید. خبر موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته که گفته شد، قادر است در جو و بیرون از جو مانور داشته باشد متعلق به خیلی وقت پیش است، ولی در واقع امروز رسانه‌ای شده است.
 
  اغتشاشگر خیابان ستارخان تهران به اعدام محکوم شد: قوه‌قضائیه: فردی که در خیابان ستارخان تهران با در دست داشتن سلاح سرد خیابان را بسته و یکی از ماموران را مجروح کرده بود، به اعدام محکوم شد. در روزهای گذشته نیز ۵ نفر از اغتشاشگرانی که در تهران اقدام به قتل، کشیدن سلاح یا بستن خیابان‌ها و ایجاد ناامنی برای مردم کرده بودند به اعدام محکوم شدند.
 
  اقدامات ایران در واکنش به قطعنامه آژانس: در پی قطعنامه شورای حکام، سازمان انرژی اتمی ایران چندین اقدام را در گام نخست در دستور کار قرار داد. اقدامات صورت گرفته در فردو: تولید محصول اورانیوم UF6 با غنای ۶۰ درصد برای نخستین بار. غنی‌سازی ۶۰ درصد در مجتمع شهید احمدی روشن (نطنز) نیز همچنان ادامه دارد.
 
  دستگیری ۴۰ اتباع خارجی در اغتشاشات: سخنگوی قوه قضاییه: ۱۱۱۸ فقره کیفرخواست در رابطه با اغتشاشات اخیر در حوزه قضایی تهران صادر شده و در مورد آمار محکومیت و برائت تاکنون در کشور ۲۴۳۲ نفر رأی بدوی گرفته‌اند.۴۰ نفر از اتباع خارجی در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند.
 
 کلاهبرداری جدید به اسم اغتشاشات: به‌تازگی برای برخی از مردم پیامکی با متن «پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر» ارسال شده. معاون اجتماعی پلیس فتا می‌گوید این‌ پیامک‌ها کلاهبرداری است و به محض ورود به لینک، از حساب بانکی شما پول برداشت می‌کنند.
 
  آغاز توزیع رایگان داروهای بیماران SMA: رئیس سازمان غذا و دارو: لیست بیماران از سوی معاونت درمان اعلام و دارو با ثبت در سامانه بیماری‌های نادر در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت. داروی خوراکی رسیدیپلام از طریق داروخانه‌های مشخص‌شده و داروی تزریقی اسپینرازا از طریق مرکز درمانی تعیین شده، به‌صورت کاملا رایگان به بیمار ارائه و همزمان بررسی اثربخشی نیز انجام می‌شود تا در مورد ادامه واردات این دو دارو بر اساس نتایج تصمیم‌گیری شود.
 
  ذخایر سدهای تهران در پایینترین سطح ۵۰ سال اخیر: مدیر توسعه خطوط آبرسانی شرکت آبفا: مخازن استان تهران با ۹۰۸ هزار متر مکعب در پایین‌ترین حد استاندار خود قرار دارد. حجم ذخایر سدهای استان تهران به حداقل میزان طی ۵۰ سال گذشته رسیده و از مصرف کنندگان درخواست داریم با کاهش ۲۰ درصدی خود ما را یاری دهند.
 
  رونمایی از موتور جت ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی هوایی: دبیر نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران: موتور جت ساخت داخل برای اولین بار همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی هوایی رونمایی شد. این موتور از نوع جت بوده که توسط شرکت مپنا ساخته شده است.

ارسال دیدگاه