هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مردم سیستان و بلوچستان وفادارترین مردم به کشور و انقلابند

در همایش وحدت و همدلی علما و معتمدین سیستان و بلوچستان مطرح شد

مردم سیستان و بلوچستان وفادارترین مردم به کشور و انقلابند

در همایش وحدت و همدلی علما و معتمدین سیستان و بلوچستان تأکید شد: مردم این استان به کشور و میهن وفادار بوده و عشق می‌ورزند و خود را از انقلاب و نظام جدا نمی‌دانند.
به گزارش خبرگزاری حوزه از زاهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محامی نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان، در همایش وحدت و همدلی علما، معتمدین، نخبگان و اقشار مختلف مردم استان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری سرپرست هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به این برگزار شد، از مردم استان در خنثی‌سازی توطئه‌ها و فتنه‌های اخیر دشمنان قدردانی کرد و گفت: دشمن و عوامل داخلی آن، سعی بر تفرقه‌افکنی و ایجاد درگیری در استان را داشتند که با حضور آگاهانه مردم و علما و معتمدان، نقشه شوم آنها با شکست مواجه شد.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: شهادت می‌دهم، مردم سیستان و بلوچستان از وفادارترین مردم به ایران، نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب هستند.
 
  خشم دشمن از یکپارچگی و وحدت مذاهب اسلامی در سیستان و بلوچستان
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری نیز در این همایش، با اشاره به نقش مؤثر علما، معتمدین و نخبگان در حفظ وحدت و انسجام ملی و اسلامی، گفت: مردم این استان، مردمی ولایت‌مدار، مؤمن و وفادار به نظام اسلامی هستند که در تمام عرصه‌های مختلف یاری‌گر انقلاب و رهبر معظم انقلاب بوده‌اند.
سرپرست هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان، افزود: آنچه که امروز دشمن از آن سوء استفاده کرده و او را به خشم آورده است، یکپارچگی و وحدت فرق و مذاهب اسلامی در این استان است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه شهدا در عرصه امنیت، عشق و جان ملت ایران هستند، گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی، امنیت و آسایش ملت ایران، مدیون و مرهون خون شهداست که در راه ملت خود جان‌فشانی نمودند.
 
  مردم سیستان و بلوچستان خود را از انقلاب و نظام جدا نمیدانند
مولوی نذیراحمد سلامی نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری هم در این مراسم با اشاره به وحدت تاریخی مردم این استان اعم از شیعه و سنی و ارتباط صمیمی و گرم طوایف سیستانی و بلوچ، گفت: مردم سیستان و بلوچستان، به کشور و میهن وفادار بوده و عشق می‌ورزند و خود را از انقلاب و نظام جدا نمی‌دانند.
 
  دشمن بهدنبال از بین بردن وحدت و امنیت کشور است
مولوی محمدعلی شهنوازی امام جمعه اهل‌سنت خاش هم در این همایش گفت: در هشت سال جنگ نابرابر، مردم سیستان و بلوچستان از شیعه و سنی، برای حفظ و حراست از ایران اسلامی راهی جبهه‌ها شدند تا امنیت کشور حفظ شود.
امام جمعه اهل‌سنت خاش ادامه داد: امروز دشمن به‌دنبال از بین بردن وحدت و امنیت در کشور به‌ویژه در سیستان و بلوچستان است و نباید زمینه حضور دشمن را در کشور فراهم کنیم و باید هوشیار باشیم.
گفتنی است، در این مراسم، تعدادی از علمای تشیع و تسنن، نخبگان، اساتید دانشگاه و معتمدان، به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه