هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تقدیر آیات حسینی بوشهری و اعرافی از خدمات امام جمعه سابق یاسوج

تقدیر آیات حسینی بوشهری و اعرافی از خدمات امام جمعه سابق یاسوج

عالم ربانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اصغر حسینی، امام جمعه سابق شهر یاسوج، پس از عمری ترویج مکتب اهل‌بیت(ع)، مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، ارائه خدمات ارزشمند علمی و فرهنگی و تدریس در حوزه علمیه و دانشگاه، ۲۱آبان در شیراز دارفانی را وداع گفت. پیکر این عالم پرهیزگار، 23آبان پس از تشییع از میدان هفت تیر یاسوج تا میدان امام حسین(ع)، در بقعه متبرکه امامزاده آقامیر(ع) شهرستان کهگیلویه به خاک سپرده شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اصغر حسینی سال ۱۳۱۸ در روستای طولیان از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه (دهدشت) در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. وی پس از تحصیل  علوم حوزوی در بهبهان، اهواز و شیراز، بیش از ۴۰سال در حوزه‌های علمیه شیراز به‌ویژه در مدرسه علمیه خان مشغول تدریس بود و شاگردان زیادی از شهرهای استان فارس و استان‌های هم‌جوار از وی بهره برده‌اند.
آیات حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت این عالم دینی را تسلیت گفتند.
 
  آیتالله حسینی بوشهری رئیس شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ارتحال روحانی جلیل‌القدر اخوالشهید، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سید علی‌اصغر حسینی(ره) امام جمعه شهر یاسوج موجب تألم و تأثر گردید.
این خدمتگزار صادق مکتب اهل‌بیت(ع)، در کسوت امامت جمعه و کرسی تدریس در حوزه و دانشگاه حضوری تأثیرگذار داشت و در طی سالیان متمادی، خدمات علمی و معنوی باارزشی به مردم مؤمن و ولایت‌مدار یاسوج و حوزه‌های علمیه آن خطه ارائه کرد.
اینجانب رحلت آن عالم عامل و پرهیزگار را به بیت مکرم، بازماندگان و وابستگان آن‌مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه رب جل و علا، علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان مسألت می‌نمایم.
 
  آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه
درگذشت مرحوم آیت‌الله حاج سید علی‌اصغر حسینی امام جمعه سابق یاسوج طاب‌ثراه را به مردم شریف و حوزه علمیه و روحانیت ارجمند یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد و بازماندگان محترم تسلیت و تعزیت گفته، رفعت مقام و مغفرت واسعه الهی را برای آن فقید سعید و روحانی خدوم و پرهیزکار و مجاهد، مسألت و برای بازماندگان محترم شکیبایی و پاداش الهی را از خداوند متعال خواستارم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه