هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 730

اخبار کوتاه جهان

ترکیه
پ.ک.ک مسئول انفجار استانبول: وزیر کشور ترکیه با اعلام خبر بازداشت یک زن به‌عنوان عامل بمب‌گذاری در استانبول، گروهک تروریستی «پ.ک.ک» را مسئول این انفجار توصیف کرد. روزنامه ترکیه‌ای ینی‌‎شفق: عامل بمب‌گذاری استانبول توسط مربیان آمریکایی آموزش دیده بود.
پیام تسلیت سفیر آمریکا را نمیپذیریم: وزیر کشور ترکیه با اشاره به همکاری آمریکا با پ.ک.ک و پ.ی.د گفت: پیام تسلیت سفیر آمریکا را قبول نمی‌کنیم. ما با کسی خائنانه رفتار نمی‌کنیم اما تحمل این خباثت‌ها را نداریم.
 
  آمریکا
جام جهانی بدون سیگار: فدراسیون بین‌المللی فوتبال در اقدامی جالب توجه اعلام کرد طبق قوانین دولت قطر سیگار کشیدن در ورزشگاه‌های میزبان جام جهانی در ایام مسابقات ممنوع است. پیش از این نیز قطر مصرف نوشیدنی‌های الکلی در مسابقات جام‌جهانی را ممنوع کرده بود.
آمازون هم ۱۰ هزار کارمند خود را اخراج میکند: موجی از اخراج‌ها در بخش فناوری آمریکا آغاز شده است. هفته پیش بود که متا اعلام کرد برای کاهش هزینه‌ها، بیش از ۱۱ هزار شغل یا ۱۳ درصد از نیروی کار خود را کاهش می‌دهد.
رییس فیفا: صحبت اروپاییها از حقوقبشر مایه تعجب است: پاسخ اینفانتینو به سؤالی درباره حقوق بشر در قطر: وقتی این انتقادات را از سوی اروپایی‌ها دیدم تعجب کردم. من از خودم مثال می‌زنم. وقتی بچه بودم با خانواده‌ام به سوئیس مهاجرت کردم. آن‌جا خیلی خوب فشار و ظلمی که به خانواده‌ام به عنوان مهاجر وارد می‌شد را حس کردم. این اتفاقات تلخ برای خانواده‌ام در قطر نبود بلکه در سوئیس در قلب اروپا رخ داد. فکر می‌کنم به خاطر کاری که ما اروپایی‌ها در ۳۰۰۰ سال گذشته در سراسر جهان انجام داده‌ایم، باید برای ۳۰۰۰ سال آینده عذرخواهی کنیم.
جمعیت جهان از مرز ۸ میلیارد نفر گذشت: بر اساس برآورد رسمی صورت گرفته از سوی سازمان ملل متحد، جمعیت جهان در روز ۱۵ نوامبر ۲۰۲۲ از مرز ۸ میلیارد نفر فراتر رفت.
ترامپ: آمریکا بینهایت فاسد است: رئیس‌جمهور سابق آمریکا: وزارت دادگستری در کشور ما فاسد است. کشور ما دستمایه تمسخر تمام جهانیان شده است و خیلی از آمریکایی‌ها به ستوه آمده‌اند. کشور ما بی‌نهایت فاسد و انتخابات ما ساختگی و دروغین است.
تمدید حفاظت از قاتلان سردار سلیمانی: آسوشیتدپرس: دولت بایدن به این نتیجه رسیده که تهدیدهای جانی علیه پامپئو و برایان هوک کماکان معتبر و موثق هستند و این دو نفر همچنان تحت حفاظت خواهند بود. آسوشیتدپرس چند ماه پیش گزارش داده بود که دولت آمریکا ماهانه بیش از ۲.۱ میلیون دلار برای محافظت از این دو مقام سابق هزینه می‌کند.
بولتون: سامانه موشکی آمریکا وضعیت اسفناکی دارد: مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت، سامانه دفاع موشکی آمریکا در «وضعیت اسفناکی» است و قادر به محافظت از کشور در برابر حملات موشکی بالستیک نیست.
 
  کانادا
سبقت نخستویر کانادا از رسانههای ضد ایرانی: جاستین ترودو در توییتی مدعی شد که ایران «۱۵۰۰۰ معترض» را به اعدام محکوم کرده است!!! او ساعاتی بعد توییت دروغش را پاک کرد!
 
 رژیم اشغالگر صهیونیستی
ترس صهیونیستها از حضور در جام جهانی قطر: رویترز در گزارشی نوشت کرد که رژیم اشغالگر قدس به شهروندان خود هشدار داده برای سفر به قطر احتیاط کنند؛ زیرا میزبان جام جهانی آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد.
□ ۲۰۹ بار تخریب یک روستا توسط صهیونیستها: نظامیان رژیم صهیونیستی، روستای فلسطینی «العراقیب» در نزدیکی شهر «بئرالسبع» در منطقه «نقب» را برای ۲۰۹ بار متوالی تخریب کردند. خانه‌های این روستا که عمدتا از چوب، پلاستیک و پوست حیوانات ساخته شده، پناهگاه ۲۲ خانواده مظلوم فلسطینی بود.
گزارش رسانه رژیم صهیونیستی از یک رسوایی بزرگ امنیتی: روزنامه یسرائیل هیوم خبر داد، پلیس در رابطه با سرقت صورت گرفته از پایگاه نظامی زانوفر در بلندی‌های جولان، شش مظنون را دستگیر کرده است. این شش نفر متهم به سرقت ۷۰ هزار گلوله جنگی و مقادیر دیگری سلاح و مهمات هستند. در این گزارش ضمن اعتراف ضمنی به ضعف شدید امنیتی و حفاظتی در یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی تاکید شده است، طی ۵ سال گذشته بیش از یکصد قطعه تفنگ و صدها هزار گلوله از داخل این پایگاه‌ها به سرقت رفته است.
هک شرکت چینی که برای اسرائیل قطار میساخت: هکرها با هک کردن سرورهای شرکت چینی که برای رژیم اشغالگر صهیونیستی قطارهای شهری تل‌آویو را می‌ساخت، نقشه متروی تل‌آویو را به دست آوردند.
بازداشت ۷۵۰ کودک فلسطینی از ابتدای ۲۰۲۲: در گزارش مرکز الاسیر فلسطینی آمده است که از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون، ۷۵۰ کودک فلسطینی بازداشت شده‌اند. بر اساس این گزارش، همچنان ۱۶۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر به سر می‌برند.
 
  قطر
سکوت در جامجهانی به احترام نماز: دولت قطر اعلام کرده در اوقات پنج‌گانه نماز، تمام موسیقی‌های جام‌جهانی در فضای عمومی شهر قطع می‌شود تا نمازگزاران نمازشان به پایان برسد. همچنین قطر اعلام کرده تمام شعارهای هم‌جنس‌بازی در ایام مسابقات در دوحه ممنوع است.
 
  آلمان
مذاکرات مخفیانه آلمان برای خرید نفت ایران: اقتصاددان ارشد بانک LBBW آلمان فاش کرد: مذاکرات گسترده‌ای در پشت‌پرده با ونزوئلا، ایران و الجزایر جهت تأمین نیاز آلمان به نفت و بنزین در جریان است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه