هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

آیت‌الله محمد‌حسن قافی؛ خادم مردم و شیفته خاندان رسالت

آیت‌الله محمد‌حسن قافی؛ خادم مردم و شیفته خاندان رسالت

آیت‌الله حاج شیخ محمد‌حسن قافی یزدی استاد پیشکسوت حوزه و از شاگردان آیات عظام بروجردی، خویی و امام خمینی(قد) در سن ۸۷سالگی دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت. مراسم تشییع این فقیه مجاهد، ٢٩آبان از مدرسه علمیه مصلی به سمت امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار شد.

آیت‌الله قافی یزدی در سال ۱۳۱۴ شمسی در خانواده‌ای مذهبی در یزد به دنیا آمد. وی پس از آموختن دروس مقدماتی و سطوح عالی در یزد، برای ادامه تحصیل راهی قم شد و از محضر آیات عظام بروجردی، محقق داماد و امام خمینی(قد) دروس خارج فقه و اصول را فراگرفت. سپس برای تکمیل تحصیلات و بهره‌مندی از اساتید حوزه علمیه نجف اشرف، رهسپار آن دیار شد و خوشه‌چین دروس حضرات آیات سید ابوالقاسم خویی، سید محمود شاهرودی، سید عبدالهادی شیرازی، سید محسن طباطبایی حکیم و ...(قد) شد.
دفتر آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی، آیات حسینی بوشهری رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت وی را تسلیت گفتند.
 
  دفتر آیتاللهالعظمی شبیری زنجانی
«إنا لله و إنا إلیه راجعون
درگذشت عالم وارسته آیت‌الله حاج شیخ محمدحسن قافی یزدی(ره) را به حوزه‌های علمیه و مردم شریف و متدین یزد و بیت مکرم و علاقه‌مندان و مستفیدان ایشان تسلیت می‌گوییم.
آن فقید سعید، دارای مکارم اخلاق و شیفته خاندان رسالت(ع) _خاصه حضرت سیدالشهدا(ع) - بود و سالیان متمادی از عمر شریف خویش را در راه نشر معارف نورانی اهل‌بیت(ع) و پرورش طلاب و ارتباط و خدمت به آحاد مردم گذراند. از خداوند متعال برای ایشان رحمت و مغفرت و حشر با اولیای الهی را خواستاریم.
 
  آیتالله حسینی بوشهری
رئیس شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
انا لله وانا الیه راجعون
ارتحال عالم جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدحسن قافی موجب تألم و تأثر گردید. این استاد برجسته، عمر پر برکت خود را در راه تدریس علوم اسلامی و ترویج معارف اهل‌بیت(ع) سپری نمود و اندوخته‌های ارزشمند خود را که سال‌ها از محضر مراجع بزرگی چون امام راحل، آیت‌الله‌العظمی بروجردی، آیت‌الله‌العظمی حکیم و آیت‌الله‌العظمی خوئی(ره) کسب کرده بود، به حوزه‌های علمیه ارائه کرد.
اینجانب رحلت این فقیه و معلم اخلاق را به بیت مکرم آن مرحوم، مردم شریف یزد و حوزه‌های علمیه آن دیار تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن عالم پرهیزگار علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.
 
  آیتالله اعرافی مدیر حوزههای علمیه
انا لله وانا الیه راجعون
خبر ارتحال فقیه گرانمایه و روحانی مجاهد و عالم خدوم مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدحسن قافی یزدی طاب‌ثراه مایه اندوه و تألم شد.
آن فقید سعید از علمای بزرگ حوزه‌های علمیه قم و یزد و از پیشگامان انقلاب اسلامی به‌شمار می‌آمدند و تلاش‌های مجاهدانه ایشان در مسند‌های تدریس و خطابه و ارشاد و خدمت به مردم، ماندگار و فراموش‌نشدنی است.
این مصیبت را به مردم شریف و روحانیت محترم و حوزه علمیه استان یزد و نیز به عموم حوزه‌های علمیه و به‌ویژه به شاگردان و علاقه‌مندان و بازماندگان ایشان و بیت شریف و آقازادگان گرامی ایشان تسلیت و تعزیت گفته، رفعت مقام و مغفرت واسعه خداوند متعال و حشر با اولیای الهی را برای آن فقید سعید و شکیبایی و پاداش نیک الهی را برای بازماندگان محترم از خداوند مهربان خواستارم.
عاش سعیدا ومات سعیدا

ارسال دیدگاه