هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

   عالم سالک

معرفی کتاب - شماره 730

عالم سالک

کتاب «عالم سالک» به‌قلم محمدباقر ادیبی لاریجانی با هدف بررسی و تبیین سیره عملی عالم معنوی و عرفانی استاد حاج شیخ جعفر توسلی(ره)، از هم‌حجره‌ای‌های مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای نگاشته شده و  به‌همت انتشارات تراث در آبان 1401 چاپ و منتشر گردیده است.
استاد حاج شیخ جعفر توسلی(ره) از شاگردان آیات: سید‌حسین فاطمی رضوی قمی، حاج شیخ عباس تهرانی، حاج سیدحسین قاضی و از دوستان و هم‌حجره‌ای امام خامنه‌ای است که عمری را به سیر و سلوک و تربیت نفوس پرداخت. مؤلف کتاب «عالم سالک» در این کتاب، به بررسی و تبیین ابعاد مختلف معنوی و عرفانی این استاد پرداخته است که در متن پیش رو، برخی از فهرست مطالب کتاب بدین شرح بیان می‌گردد.
 فهرست مطالب
مقام معظم رهبری تأیید‌شده الهی است، سیر عارفانه و اخبار غیبی، ضرورت داشتن استاد در اخلاق و سیر و سلوک، بزرگترین مانع انسان در همه زمینه‌ها، پرهیز از مریدبازی، احترام به سادات، احترام به علمای دین و مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری، عشق و ارادت به حضرت صدیقه زهرا(س)، هرچه می‌خواهید از امام زمان(عج) بخواهید، زیارت مشهد اردهال، اهتمام به شرکت در مجالس روضه، نقل عنایتی از حضرت رضا(ع) به زائران امام رضا(ع)، آداب زیارت حضرت معصومه(س) و دستوری برای توسل به ایشان، توسل به اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت زهرا(س)، ذکر گفتن باید همراه با مراقبه در گفتار و رفتار باشد، سیر و سلوک و اخلاق را باید از کجا شروع کنیم؟ و...

برچسب ها :
ارسال دیدگاه