هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

وضع اهل‌سنت در رژیم پهلوی را فراموش کرده‌اید

واکنش ماموستا راستی به سخنان خطیب مسجد مکی زاهدان

وضع اهل‌سنت در رژیم پهلوی را فراموش کرده‌اید

امام جمعه موقت سنندج گفت: قبل از انقلاب اسلامی، رژیم پهلوی انواع ظلم‌ها و ستم‌ها بر مردم اهل‌سنت روا می‌داشت و هرگز اجازه نمی‌داد، اهل تسنن حرفی برای گفتن داشته باشند؛ ولی پیروزی انقلاب اسلامی به‌نوعی برای مردم اهل‌سنت یک موهبت الهی شد که همه باید قدردان آن باشیم. ماموستا محمد‌امین راستی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در استان کردستان، در واکنش به اظهارات بی‌پایه و اساس و تفرقه‌افکنانه خطیب مسجد مکی زاهدان، اظهار کرد: افرادی که بی‌محابا سخنانی بی‌پایه و اساس بر زبان می‌آورند، باید قبل از هر نطقی که می‌کنند، اندکی مطالعه داشته باشند و انصاف را رعایت کنند.

عضو شورای افتای شهرستان سنندج گفت: متأسفانه هفته گذشته یکی از ائمه جمعه اهل‌سنت کشور، با تظلم‌خواهی و به‌نوعی با سخنان خود، به‌دنبال ایجاد فضای ملتهب در کشور بود که بی‌گمان سخنان نسنجیده این شخص به‌سود دشمنان انقلاب و کشور است.
امام جمعه موقت سنندج تأکید کرد: کسی که دلسوز مردم و جامعه اسلامی است و همواره خود را مصلح می‌داند، هرگز به خویش اجازه نمی‌دهد که با سخنانش، زمینه تضعیف مسلمین را پیش بیاورد؛ ولی با این وجود در سطر سطر کلام این شخص، شاهد یک دوگانه‌گویی و تفرقه بودیم.
ماموستا راستی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار است و همین امر باعث شده است که دشمنان بسیاری داشته باشد؛ بنابراین تریبون و خطابه این افراد معلوم‌الحال به‌نوعی به‌سود دشمنان و به زیان مصالح کشور است.
این عالم اهل‌سنت یادآور شد: نباید اجازه دهیم که این‌گونه حرکات تفرقه‌افکنانه که زمینه‌ساز تحریکات سیاسی و مذهبی در کشور می‌شود، تکرار شود.
امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی، رژیم پهلوی انواع ظلم‌ها و ستم‌ها را بر مردم اهل‌سنت روا می‌داشت و هرگز اجازه نمی‌داد، اهل تسنن حرفی برای گفتن داشته باشند؛ ولی پیروزی انقلاب اسلامی به‌نوعی برای مردم اهل‌سنت یک موهبت الهی شد که همه باید قدردان آن باشیم.
عضو شورای افتای سنندج اظهار کرد: امیدواریم که دیگر شاهد بیان این سخنان بی‌پایه و اساس که تنها خروجی آن، شاد شدن دشمنان و نیز تحریک جامعه می‌باشد، در کشور و هیچ‌یک از استان‌های این مملکت نباشیم.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه