هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ارائه ۸۳ هزار جلسه تقریر دروس حوزوی در پایگاه مدرسه فقاهت

ارائه ۸۳ هزار جلسه تقریر دروس حوزوی در پایگاه مدرسه فقاهت

مدیر پایگاه مدرسه فقاهت گفت: متن تقریر ۸۳ هزار و ۷۱۷ جلسه دروس سطوح عالی حوزه‌های علمیه، در پایگاه مدرسه فقاهت منتشر شده است.

جواد جوادی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به ارائه ۸۳ هزار جلسه تقریر دروس حوزوی در پایگاه مدرسه فقاهت، اظهار کرد: این دروس شامل ۳۵۴ عنوان درسی، نزدیک به ۱۹۶ نفر از مراجع معظم تقلید، اساتید شاخص و برجستگان علمی حوزه، در موضوعات فقه و اصول، تفسیر، فقه معاصر و مستحدثه، کلام و فلسفه، نهج‌البلاغه و رجال است.
وی با اشاره به حدیث نشر علوم از قم به دیگر شهرها، گفت: بسیاری از دروسی که در این مجموعه گردآوری شده، حاصل علم عظیم تولیدشده توسط اساتید یا دانش‌آموختگان قم در طول حدود ۵۰ ساله گذشته بوده و تقریبا به‌صورت روزانه به این حجم عظیم محتوایی افزوده می‌شود که باید به این نکته نیز تأکید کرد که، آنچه گردآوری شده، تنها بخش اندکی از میزان علم تولیدشده توسط مراجع معظم تقلید و اساتید برجسته حوزه‌های علمیه در کشورهای ایران، عراق، سوریه، لبنان و عربستان سعودی است.
مدیر پایگاه مدرسه فقاهت افزود: بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد، این مجموعه از نظر محتوا، بیش از 1500 جلد کتاب معمولی در حجم ۲۰۰ صفحه را شامل می‌شود که تقریباً در هر ماه محتوای حدود ۹ کتاب جدید به این مجموعه افزوده می‌شود؛ البته تمامی این تقریرهای نگاشته ‌شده، در یک پایگاه و به‌صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان به‌ویژه طلاب سطوح عالی حوزه در سراسر جهان قرار گرفته است.
جوادی گفت: نگارش بسیاری از این تقریرات، توسط شاگردان برتر هر کدام از اساتید صورت گرفته و مستندات علمی و مآخذ کتابخانه‌ای هر کدام از این مکتوبات نیز، به‌شکل یکپارچه توسط کتابخانه مجازی مدرسه فقاهت تنظیم شده است تا امکان یکسان‌سازی مآخذ براساس نوع نسخه و مشخصات هر کتاب فراهم شده باشد.
وی خاطرنشان کرد: در این کتابخانه دیجیتال، ۷۴۶۷ عنوان کتاب در ۱۶۹۱۶ جلد در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه