هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مجالس ائمه اطهار(ع)مدارس کادرسازی انقلابی و تحول‌آفرین

آیت‌الله اراکی

مجالس ائمه اطهار(ع)مدارس کادرسازی انقلابی و تحول‌آفرین

عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، مجالس ذکر ائمه اطهار(ع) را در مسیر کادرسازی انقلابی و تحول‌آفرین دانست و گفت: گریه و عزاداری برای سیدالشهدا(ع) باید تحول انسان را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن اراکی، 3‌مرداد در اجتماع تشکل‌ها و هیئات مذهبی استان مرکزی در اراک، با اشاره به اینکه مجالس ذکر ائمه اطهار(ع) و به‌ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) نباید دست‌کم گرفته شود، بیان کرد: آنچه در این هیئت‌ها انجام می‌شود، تنها یک مراسم نیست؛ بلکه مجموعه‌ای هماهنگ در مسیر کادرسازی انقلابی و تحول‌آفرین است که توسط ائمه اطهار(ع) پایه‌گذاری شده است.
وی افزود: خداوند در قرآن کریم بیان می‌فرماید که اگر می‌خواستیم، همه مردم مؤمن می‌شدند؛ اما مهم آن است که جوامع و تک‌تک مردم تربیت شوند تا عملاً در برابر زشتی‌ها مقاومت کنند و با ظلم و فریب بستیزند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه تنها در این صورت است که یک حکومت جهانی الهی مبتنی بر عدل، رحمت، محبت، عشق الهی، ایثار و اخلاق با دست خود مردم ساخته می‌شود، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) در این مسیر به‌عنوان معلمان و مربیان بشر نقش‌آفرینی کرده‌اند.
عضو شورای‌عالی حوزه‌های علمیه، ارتباط با ائمه هدی(ع) را یک بسته کامل تربیتی خواند و با اشاره به توصیه‌های ائمه اطهار(ع) و تأکید آنان بر زیارت امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ، جباران و ظالمان بسیاری تلاش کردند تا مردم را از مسیر زیارت سیدالشهداء(ع) منع کنند؛ اما مردم از این عشق دست بر نداشتند.
استاد حوزه علمیه قم، مهم‌ترین سنت الهی در تاریخ بشر را سنت برقراری حکومت عدل جهانی به دست وصی و نایب حضرت رسول‌الله(ص) دانست و افزود: همه سنت‌های اجتماعی در مسیر تحقق این سنت قرار دارند؛ البته تردیدی نیست که جریان‌های مخالف نیز، در این مسیر وجود دارند؛ اما قطعاً پایدار نخواهند ماند.
وی اضافه کرد: نباید فراموش کرد که هیچ برنامه‌ریزی، برتر از طراحی و برنامه‌ریزی ائمه اطهار(ع) در مسیر سنت بزرگ الهی؛ یعنی ایجاد تشکل‌های خرد برای بیان ذکر و منقبت معصومین(ع) نبوده است.
آیت‌الله اراکی گفت: هیئت به‌معنای شکل است؛ اما باید دانست که این شکل‌های به‌ظاهر جدا از هم، دارای جان واحد هستند؛ همچنان که امروزه شاهد گسترش هیئات ذکر اهل‌بیت(ع) در کشورها و قاره‌های مختلف هستیم.
وی با تأکید بر مقدس و محترم بودن مجالس ذکر اهل‌بیت(ع)، گفت: وقتی فردی به هیئت وارد می‌شود، عملاً انتخاب و گزینش شده است؛ بنابراین باید به این مهم توجه داشته باشد و تلاش کند تا این حضور در هیئت به تحول وی بینجامد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه