هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ارائه پژوهش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه کتاب تهران

ارائه پژوهش‌های کاربردی حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه کتاب تهران

مسئول اداره اطلاع‌رسانی پژوهش و امور نمایشگاه‌های حوزه علمیه خراسان، به معرفی برخی از آثار این حوزه با محوریت پژوهش‌های کاربردی مورد نیاز جامعه اسلامی پرداخت که در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

سیدمحسن میرزاده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری حوزه که در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انجام شد، با اشاره به اینکه انتشارات حوزه علمیه خراسان، از سال ۹۶ چاپ آثار خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: در طول حدود ۴ سال، ۶۱ اثر در ۷۲ مجلد از سوی حوزه علمیه خراسان منتشر شده که بخشی از آثار، مربوط به تقریرات دروس خارج اساتید این حوزه است و خود این‌ها، عموماً با محوریت موضوعات کاربردی و مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی است.
وی افزود: بخش دیگری از کتاب‌ها، آثار اساتید سطوح عالی حوزه علمیه خراسان است که برخی از همین‌ها، درسنامه و برخی دیگر نیز، موضوعات کاربردی هستند؛ ضمن آنکه بخش سوم آثار منتشرشده از سوی حوزه علمیه خراسان، شامل، آثار اندیشمندان، علما و پژوهشگران حوزوی می‌باشد.
وی همچنین گفت: بخش چهارم مربوط به پایان‌نامه‌های سطح سه و چهار حوزه‌های علمیه خواهران و برادران خراسان است که این‌ها نمره عالی را دریافت کرده و بعد از چند مرحله ارزیابی منتشر شده‌اند و بخش پنجم آثار نیز، مربوط به تولیدات هیئت‌های اندیشه‌ورز حوزه علمیه خراسان است که خود این‌ها هم، در پنج موضوع اقتصاد، هنر و رسانه، دین و سلامت، خانواده و تعلیم و تربیت انتشار یافته‌اند.
معاون غرفه حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه کتاب تهران ادامه داد: ۵ کتاب که اواخر سال گذشته و یا اوایل امسال به زیور طبع آراسته شده‌اند، از جمله آثار تازه انتشارات حوزه خراسان محسوب می‌شوند که بخش مهمی از آن‌ها با محوریت پژوهش‌های کاربردی هستند و اتفاقاً بیشتر مورد اقبال مخاطبان نمایشگاه قرار گرفته‌اند.
وی اضافه کرد: یکی از آثار پرمخاطب ما، کتاب «تمدن نوین اسلامی» در چهار جلد با محوریت آراء مقام معظم رهبری است که نویسنده آن، حجت‌الاسلام روح‌الله سعیدی‌فاضل، از پژوهشگران برجسته حوزه خراسان است.
میرزاده همچنین گفت: کتاب دیگر، «مشروعیت قیام و تشکیل حکومت در عصر غیبت» نوشته آیت‌الله علم‌الهدی است که کتاب برگزیده مجلس خبرگان رهبری به‌شمار می‌رود. وی بیان کرد: دکتر احد فرامرز قراملکی، از اساتید مطرح کشورمان، کتاب «آیینه خودیابی» را نوشته که شرح حکمت ۱۵۰ نهج‌البلاغه است و این اثر هم، از جمله آثار پرفروش ماست.
وی یادآور شد: فقه پزشکی و مسایل نوپدید، بایسته‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، مطالبات مقام معظم رهبری، بحث و نظر درباره فرقه‌های نوظهور، مباحث اخلاقی و اعتقادی و... از دیگر موضوعات و محورهای آثار این انتشارات است که در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، عرضه شده است.
میرزاده در پایان گفت: کلیه آثار انتشارات حوزه علمیه خراسان، در راستای هدف مهم پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه و نظام اسلامی، همچنین امور مربوط به بخش بین‌الملل و نیز امورات حوزه انقلابی و حوزه پاسخ‌گوست.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه