هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تربیت دینی و تقویت هویت دینی و ملی دانش‌آموزان دغدغه همه باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد

تربیت دینی و تقویت هویت دینی و ملی دانش‌آموزان دغدغه همه باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، با اشاره به اثرگذاری کتب شهید مطهری، گفت: آنچه که باید دغدغه همه ما باشد، تربیت دینی و تقویت هویت دینی و ملی در دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله ناصری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد، با بیان مطلب فوق و با اشاره به اینکه دنیا در حال تحول است و کشور ما نیز باید به‌ویژه در حوزه آموزش و پرورش متحول شود، افزود: پیامبران آمده‌اند تا دفینه‌های عقلی را از عمق جان انسان‌ها بیرون بکشند.
آیت‌الله ناصری ادامه داد: تفکر و تعقل و تدین، نیاز سیستم آموزشی است و این مهم باید عملیاتی شود تا دانش‌آموزان قدرت تشخیص خوب از بد و حق از باطل را داشته باشند.
امام جمعه یزد بر لزوم تقویت مطالعه، فعالیت جهادی، تقویت روحیه تعهد و... تأکید کرد و گفت: اینها از مواردی است که باید در دانش‌آموزان نهادینه شود تا فرزندان ما از ابتدا مطالبه‌گر، متفکر و دارای قدرت تعقل بار بیایند.
آیت‌الله ناصری با تأکید بر اهمیت اجرای سند تحول بنیادین، ادامه داد: لازم است در استان یزد، ابعاد بومی این سند را احصا و اجرا کنیم.
امام جمعه یزد با اشاره به برخی دشمنی‌هایی که با کشور و نظام اسلامی ما وجود دارد، عنوان کرد: باید شرایط را به‌نحوی پیش ببریم که فرزندان ما، هم امروز و هم در آینده منشأ اثر و اثرگذاری باشند.
وی با تأکید بر لزوم تدریس کتاب‌های ارزشمند همچون کتب شهید مطهری در مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: به برخی دانشگاه‌ها پیشنهاد داده‌ایم که کتب شهید مطهری را به‌عنوان دروس عمومی تدریس کنند و خوب است که این اقدام از مدارس معارف آغاز شود.
آیت‌الله ناصری ادامه داد: مسئولان دانشگاه فرهنگیان نیز می‌توانند، با کسب موافقت وزارت علوم، این اقدام را در یزد اجرایی و نتایج آن را نیز ارزیابی کنند و اگر اثر بهتری داشت، تدریس کتب شهید مطهری اجرایی شود.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه