هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

رسالت حوزوی حد و مرز ندارد

آیت‌الله علم‌الهدی

رسالت حوزوی حد و مرز ندارد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، مرز مسئولیت طلاب را خون شهدا و روحانیون جانباز برشمرد و گفت: ایفای رسالت، حد و مرزی نمی‌شناسد و شهادت، نهایت آن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، آیت‌الله علم‌الهدی، ۲۶اردیبهشت در یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان که در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد برگزار شد، با اشاره به جریان پیدایش روحانیت تأسیس نهاد مقدس روحانیت را، از طرف مقام عصمت و ولایت در زمان امام ‌هادی(ع) و امام عسکری(ع) دانست و گفت: با شروع غیبت امام زمان(عج) و پشت سرگذاشتن دوران غیبت صغری و آغاز غیبت کبری، نهاد مقدس روحانیت در جامعه شیعه به‌عنوان تنها ابزار و جریانی که می‌تواند در زمان غیبت امام معصوم(ع) جامعه شیعی را اداره کند و خلأ معصوم(ع) را در مقام هدایت و ارشاد شیعیان در بین امت اسلام و توسعه معارف اهل‌بیت(ع) پر کند، رسالت خویش را آغاز کرد.
امام جمعه مشهد، ارتباط شیعیان و محبین اهل‌بیت(ع) با جریان ولایت را مرهون فداکاری‌ها، تلاش‌ها و رسالت عظیم اجرایی جریان روحانیت در طول این مسیر دانست.
وی با بیان اینکه رسالت و کفالت در هر زمانی اقتضای خودش را داشته است، تصریح کرد: روحانیت در ایفای رسالت خود، از زمان غیبت کبرای حضرت ولی‌عصر(عج) کوچکترین کوتاهی مرتکب نشده و توانسته است، در جریان رسالت خود در جامعه شیعه ایفای نقش کند.
عضو شورای‌عالی حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه حساس‌ترین موقعیت ایفای این رسالت و کفالت در زمان حاضر است، گفت: رسالت پُرپهنه و این وسعتی که امروز در عرصه ایفای رسالت و کفالت ایتام اهل‌بیت پیامبر(ص) برای روحانیت باز شده است، به‌مراتب فداکاری‌های بیشتری را از روحانیت می‌طلبد.
وی ادامه داد: امروز جریان روحانیت به شعاع اقتدار یک نظام مقدس الهی، در گوشه‌ای از جهان باید انجام وظیفه کند؛ زیرا به‌همان اندازه که اقتدار روحانیت در دنیا بیشتر شده، عداوت‌ها و دشمنی‌ها نسبت به این قشر توسعه پیدا کرده است.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «انقلاب به آخر نرسیده است و انقلاب پیروزی و نهایی حاصل نشده است»، افزود: ما هنور بین راه پیروزی هستیم و انقلاب از ابتدا با مبارزه شروع شد و هنوز هم ادامه دارد؛ اما جبهه متفاوت است. 
وی اضافه کرد: امروز جبهه، جبهه مبارزه با رسانه‌های صهیونیستی می‌باشد که در روی کره زمین با تمام عرصه‌های کوبنده در فضای مجازی بر سرنوشت‌ مردم حاکم شده‌ است و قصد براندازی نظام اسلامی را دارد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: به‌همان اندازه که عرصه مبارزه وسعت پیدا کرده است، پهنه اقتدار روحانیت هم توسعه یافته؛ اما آن‌چیزی که از زمان غیبت امام زمان(عج) تا زمان امروز وجود دارد، جنگ روحانیت با جریان‌های معارض است.
وی، مرز مسئولیت طلاب را خون شهدا و روحانیون جانباز برشمرد و گفت: ایفای رسالت و کفالت حد و مرزی نمی‌شناسد و شهادت و جان دادن، نهایت این رسالت است و تا روزی که جان در بدن داریم، در هر شرایطی که باشیم، جهت انجام این رسالت مؤظف هستیم.
گفتنی است، همایش شهدای روحانی «فرماندهی و هدایت‌گری نظامی» با همکاری مشترک حوزه علمیه خراسان، سازمان بسیج طلاب و روحانیون، سپاه امام رضا(ع) و کنگره ۴۰۰۰ شهید روحانی، در مجتمع فرهنگی آیه‌ها با حضور تعدادی از مسئولان حوزوی و استانی و جانبازان و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه