هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

روحانیون رزمنده جغرافیای فیضیه را وسعت بخشیدند

نماینده ولی‌فقیه در قزوین

روحانیون رزمنده جغرافیای فیضیه را وسعت بخشیدند

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: روحانیون رزمنده، جغرافیای فیضیه را وسعت بخشیدند؛ چراکه در سال‌های ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷، همه وجود ما مدرسه فیضیه بود؛ اما روحانیون کاری کردند که امروز سوریه، یمن، لبنان و فلسطین نیز، در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی، ۲۶ اردیبهشت در همایش روحانیون آزاده سراسر کشور و شهدای روحانی استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(قد) قزوین برگزار شد، با اشاره به روحیه‌دهی به رزمندگان توسط روحانیون  دوران دفاع مقدس، افزود: آمار و ارقام حاکی از این است که بیشترین تعداد رزمنده حاضر در جبهه در بین اقشار مختلف، روحانیون بودند و بیشترین شهدا نیز، از روحانیون هستند. پیام این آمار چنین است که روحانیون تنها به دیگران نگفتند که به نبرد با دشمن بروید؛ بلکه پیش‌قدم شدند و به دیگران نیز سفارش کردند که پشت‌سر آن‌ها بیایند که خدا نیز، به کار آن‌ها برکت داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: در عرصه‌های علمی حوزوی، اگر آماری گرفته شود، ما فرهیخته‌ترین و موفق‌ترین پژوهشگران، مجتهدان و مدرسان را در میان رزمندگان روحانی داریم. در احادیث آمده است که خداوند وقتی اراده می‌کند که بنده‌ای را هدایت کند، علم را که نور است، در دل او قرار می‌دهد. روحانیون این نور را در فیضیه جست‌وجو و در سنگرهای دفاع مقدس تحصیل کردند.
رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: روحانیون رزمنده، جغرافیای فیضیه را وسعت بخشیدند؛ چراکه در سال‌های ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷، همه وجود ما مدرسه فیضیه بود؛ اما روحانیون کاری کردند که امروز یمن، لبنان، سوریه و فلسطین نیز، در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند.

  آزادگان اسارتگاه را به دانشگاه تبدیل کردند
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نیز در این همایش، گفت: بدون شک دفاع مقدس مهم‌ترین رویداد تاریخ ایران است؛ رویدادی که ایران را در قله‌های اقتدار اقتصادی و سیاسی قرار داد.
وی با بیان اینکه اگر دفاع مقدس نبود، امروز عراق توسط مدیران برآمده از مردم اداره نمی‌شد، گفت: اگر دفاع مقدس نبود، امروز لبنان مهد مقاومت اسلامی نبود و در نهایت یمن و سوریه، مشتی بر سینه استکبار نبود.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دغدغه روحانیون آزاده و پیشگامان اسارت این بود که وظیفه چیست و این وظیفه را چگونه انجام دهند؟، دغدغه این بود که باید به‌گونه‌ای حرکت کنیم که ضعیف‌ترین افراد با ما حرکت کنند؛ لذا در این مسیر از هیچ خدمتی نسبت به هم دریغ نمی‌کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد تصریح کرد: آزادگان نماد عزت و افتخار بودند و هیچ‌گاه به امام خود پشت نکردند و نفوذناپذیر بودند.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: مقابله با دشمن هزینه دارد؛ اما هزینه ایستادگی و مقاومت به‌مراتب کمتر از تسلیم است. اگر امروز ما از موضع قدرت صحبت می‌کنیم، به‌دلیل ایستادگی و عزتی است که رزمندگان داشتند.
وی خاطرنشان کرد: آزادگان اسارت‌گاه را به دانشگاه تبدیل کردند؛ دانشگاهی که چهل هزار دانشجو داشت. به‌گفته همه آزادگان، اسارت قطعه‌ای از بهشت بود و آزادگان، جهنم صدام را به بهشت مقاومت تبدیل کردند.

  دائرةالمعارف شهدای روحانیت استان قزوین رونمایی شد
حجت‌الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون قزوین نیز در این مراسم، گفت: سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین، خوشبختانه با همکاری حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان، توانسته دست‌نوشته‌ها، تصاویر، صوت و... شهدای روحانیت استان را جمع‌آوری و در مجموعه دائرة‌المعارف شهدای روحانیت استان قزوین تدوین و گردآوری کند که امروز از آن رونمایی شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه