هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بازدید بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه بین‌المللی قرآن

بازدید بیش از یک میلیون نفر از نمایشگاه بین‌المللی قرآن

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علی‌رغم مشکلات و زمان اندک، نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران با بیش از یک میلیون بازدیدکننده به ایستگاه پایانی خود رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، 8 اردیبهشت در بیست‌و‌هفتمین مراسم تکریم خادمان قرآن کریم در مصلای امام خمینی(قد)، گفت: پس از اندک زمانی از آغاز دولت مردمی توانستیم، بعد از دو سال وقفه، نمایشگاه بین‌المللی قران را برپا کنیم. امسال برای برگزاری نمایشگاه حضوری فرصت کم بود و دوستان با تلاش زیاد طی حدود یک ماه، شرایط را برای برگزاری نمایشگاه به‌صورت حضوری فراهم کردند. البته با توجه به واکسیناسیون عمومی که به‌همت دولت انقلابی انجام شد، پیک ششم کرونا با کمترین هزینه و مشکل پشت‌سر گذاشته شد و توانستیم، نمایشگاه قرآن را حضوری برگزار کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه با تقدیر و تشکر از همه نهادها و سازمان‌هایی که در برپایی این نماشگاه، مشارکت داشتند، کارهای خوبی شکل گرفت و علی‌رغم مشکلات و زمان اندک، نمایشگاه با بیش از یک میلیون بازدیدکننده به ایستگاه پایانی خود رسید.
اسماعیلی با تأکید بر همکاری جامعه قرآنی افزود: دولت مردمی همراه با مردم شده است. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیش از 2 هزار و ۵۰۰ مؤسسه فعال قرآنی داریم که در این نمایشگاه ۴۵ فعالیت را در معرض نمایش گذاشتیم.
وی گفت: مهمترین ویژگی این نمایشگاه، خانواده‌محور بودن آن است. در شب‌های گذشته، صحن‌های مصلی، میزبان سفره‌های افطاری مردم عزیز بود. جوانان و کودکان حضور پررنگی داشتند و بخش‌های خوبی هم در این نمایشگاه برای آنها پیش‌بینی شده بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نکته بعدی توجه به آموزه‌های قرآنی به‌عنوان چراغ و معیار عمل است که به نمایش گذاشته شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور مجموعه‌های ولایی و قرآنی در این نمایشگاه، گفت: بخش عفاف و حجاب که استقبال خوبی از آن شد، محلی برای بروز جلوه‌های عفت در خانواده‌هاست. امیدواریم، با دستور رئیس‌جمهور در فاصله‌های زمانی در طول سال و در استان‌های مختلف آن را برگزار کنیم.
وی با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد، افزود: امیدواریم این جلسه آغازی بر فعالیت‌های گسترده قرآنی باشد. برای دولت مردمی و تمام مسئولان اجرایی دولت، هیچ محدودیتی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد.

 

برچسب ها :
ارسال دیدگاه