هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

ناظران شرعی به کمیته تطبیق بانک‌ها اضافه می‌شوند

رئیس‌کل بانک مرکزی

ناظران شرعی به کمیته تطبیق بانک‌ها اضافه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، علی صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی، ۳۰‌دی پس از دیدار با مراجع عظام در قم، در جمع اعضای «کارگروه تخصصی فقهی بانک مرکزی» در قم، گفت: تحول نظام بانکی بر‌اساس تطبیق با اصول فقهی و شرعی در این دوره با جدیت پیگیری خواهد شد؛ در این راستا و در مرحله نخست، حوزه نظارت بانک مرکزی موظف شده است، عملکرد بانک‌ها در اجرای اصول شرعی به‌طور مستمر مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین چارچوب اضافه شدن افرادی به‌عنوان ناظر شرعی در کمیته تطبیق بانک‌ها به‌منظور اجرا و نظارت بر مصوبات شورای فقهی در این شورا در حال تدوین است.
رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین بر ضرورت آموزش ضوابط فقهی و شرعی در حوزه بانکی به مدیران ارشد و تمام کارکنان شبکه بانکی تأکید و ابراز امیدواری کرد، این روند، به بهبود فرآیندهای بانکی در راستای اجرای اصول بانکداری اسلامی منجر شود.
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی‌مقدم رئیس شورای فقهی بانک مرکزی نیز در این نشست، گفت: با حضور دکتر صالح‌آبادی در بانک مرکزی، شاهد افزایش توجه اصول فقهی و شرعی در نظام بانکی کشور هستیم و اثربخشی تصمیمات شورای فقهی از این به بعد، بیش از پیش خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه مفاد ماده 16 برنامه ششم توسعه در صورت نظارت جدی بر عملکرد بانک‌ها عملی خواهد شد، تعمیق و گسترش آموزش مبانی بانکداری اسلامی در نظام بانکی را از ضروریات دانست و تأکید کرد: تحول در نظام بانکی بر اساس اصول فقه اسلامی، وظیفه شورای شورای فقهی و کارگروه تخصصی آن است.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه