هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

تقدیر مراجع عظام و علما از مجاهدت علمی و تبلیغی آیت‌الله گرایلی(ره)

تقدیر مراجع عظام و علما از مجاهدت علمی و تبلیغی آیت‌الله گرایلی(ره)

عالم ربانی آیت‌الله حسین گرایلی، از علما و اساتید حوزه علمیه مشهد و امام جماعت مسجد گوهرشاد که در بیمارستان بستری بود، پس از عمری مجاهدت علمی و تبلیغی و تربیت شاگردان، 6‌بهمن دار فانی را وداع گفت. پیکر این عالم پارسا، ۷‌بهمن از مهدیه مشهد تا حرم مطهر رضوی تشییع و در دارالعباده این حرم مطهر به خاک سپرده شد. آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و سران قوا با صدور پیام‌هایی درگذشت این عالم دینی را تسلیت گفتند.

   آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی
بسم‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم
ارتحال عالم متقی آیت‌الله آقای حاج شیخ حسین گرایلی(ره) موجب تأسف و تأثر گردید. آن‌مرحوم عمر بابرکت خود را در تربیت و خدمت به طلاب و حوزه‌ها گذراند و با اقامه نماز جماعت در کنار حرم مطهر ول  نعمت‌مان حضرت امام رضا(ع) به زائران آن‌حضرت خدمت می‌کرد. تواضع و روحیه انقلابی از دیگر ویژگی‌های این عالم خدمت‌گزار بود.
 
  حضرت آیت‌الله علوی گرگانی
ایشان که از شاگردان فاضل دروس مرحوم آیت‌الله میلانی و آیت‌الله کوهستانی و برخی علمای دیگر رحمهم‌الله بود، سال‌ها در ترویج معارف اهل‌بیت(ع) کوشا بود. حضور در شورای مدیریت حوزه علمیه مشهد و سال‌ها مدیریت آن حوزه در کنار تدریس فقه و اصول، ذخیره‌ای برای ایشان خواهد بود.
 
 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
بسم‌الله ‌الرحمن‌ الرحیم/ انا لله وانا الیه راجعون
ارتحال عالم فرزانه حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسین گرایلی(ره) موجب تألم و تأثر گردید.
این استاد فاضل حوزه علمیه خراسان عمر پربرکت خود را در خدمت به دین و حوزه‌های علمیه گذراند و در عرصه‌های مختلف اجرایی، علمی، فرهنگی و تبلیغی در صفوف مقدم مجاهده و خدمت‌گزاری بود. حضور متعهدانه ایشان در مدیریت حوزه علمیه خراسان، تدریس در حوزه و دانشگاه، 40سال فعالیت تبلیغی و امامت جماعت در حرم مطهر رضوی، بخشی از فعالیت‌های این استاد ارجمند است.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رحلت این عالم مجاهد و انقلابی را محضر حضرت بقیة‌الله‌الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم)، حوزه‌های علمیه و فرزندان محترم و دیگر بازماندگان آن فقید سعید تسلیت عرض نموده، برای آن عالم ربانی رحمت و مغفرت الهی و برای مصیبت‌دیدگان، از خداوند متعال صبر و اجر مسئلت می‌نماید.
سید‌هاشم حسینی بوشهری/ رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
 
  آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه
درگذشت عالم جلیل‌القدر و روحانی وارسته حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسین گرایلی (طاب ثراه) که دوران حیات پربار خویش را در راه ترویج معارف روح‌پرور و تکامل‌آفرین و نجات‌بخش مکتب اسلام و دستگیری و هدایت شیفتگان طریق سعادت سپری نمود، موجب تأسف گردید.
گفتنی است، این عالم خدوم، علاوه بر تدریس در حوزه و دانشگاه، ۴۰ سال تبلیغ در داخل و خارج کشور و ۴۰ سال امام جماعت حرم مطهر را در سوابق تبلیغی و فرهنگی خود دارد. وی همچنین ۱۴ سال مدیریت حوزه علمیه خراسان بزرگ و ۲۰ سال عضو شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان را در سوابق اجرایی دارد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه