هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مطالبه‌گری و پای کار آوردن مسئولان برای حل مشکلات محله

از سوی امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شهرک هجرت اراک صورت گرفت

مطالبه‌گری و پای کار آوردن مسئولان برای حل مشکلات محله

حجت‌الاسلام حبیبی‌راد، با برگزاری جلسات مستمر و ماهانه با مسئولان توانسته است، بسیاری از مشکلات و نیازهای عمرانی و زیرساختی محله را برطرف کند و قدم‌های مؤثری در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی بردارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، حجت‌الاسلام حبیبی‌راد، امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شهرک هجرت شهرستان اراک و امام جماعت مسجد حجت‌بن الحسن(عج) است. از ابتکارات وی این است که از سال ۹۵، طرح شبی با مسئولان را با هدف ارتباط با مسئولان و مطالبه‌گری از آن‌ها پی‌ریزی و اجرا کرده است؛ در این طرح هر ماه یکی از مسئولان شهری دعوت می‌شود و نیازها و مشکلات محله مورد بررسی قرار گرفته و توسط مسئولان تصمیم‌گیری می‌شود. استمرار این طرح برکات زیادی داشته است؛ به‌گونه‌ای که غالب مشکلات منطقه و محل در همین جلسات پیگیری و رفع شده است.
حجت‌الاسلام حبیبی‌راد در راستای رسالت فرهنگی خود، بیش از ۳۰۰ برنامه فرهنگی در طول سال دارد؛ برگزاری جشن تولد برای نوجوانان و بچه‌های مسجد به‌خصوص ایتام، از سال ۹۶ کلید خورده و با این طرح، جوانان و نوجوانان به مسجد جذب و ایتام تکریم می‌شوند؛ در همین راستا اردوها و مسابقات دیگر نیز اتفاق می‌افتد و هزینه‌های این اردوها و مراسمات نیز، از کمک‌های شخصی خود وی و مردم محله تأمین می‌شود.
وی برای تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق، با تشکیل کارگروه خانواده که متشکل از امام پایگاه و اعضای کلانتری، بهزیستی، مشاوران و معتمدان محله می‌باشد، به بررسی و حل مشکلات اهالی در این زمینه می‌پردازد و تاکنون ۲۵ خانواده از طلاق و فروپاشی خانواده نجات پیدا کرده‌اند. تسهیل‌گری برای ازدواج جوانان، اقدام دیگر اوست.
حجت‌الاسلام حبیبی‌راد برای پیشگیری از اعتیاد نیز، با همراهی و همکاری مرکز بهداشت، بهزیستی، کلانتری و معتمدان محل، جلساتی تشکیل می‌دهد؛ با اجرای راهکارهای ارائه‌شده از سوی این شورا، گام‌های موفقی در پیشگیری از اعتیاد و افزایش ترک اعتیاد برداشته شد؛ در نتیجه همین اقدامات، ۲۵ نفر موفق به ترک اعتیاد شده و تعدادی از آنها نیز شاغل شده‌اند.
این امام پایگاه فرهنگی اجتماعی، علاوه بر تأمین بسته‌های معیشتی و سبد غذایی، با تأمین جهیزیه برای دختران نیازمند و تعمیر لوازم خانگی و خانه‌های نیازمندان، به یاری آن‌ها شتافته و ۱۵۰ قطعه لوازم خانگی برای محرومین خریداری و اهدا کرده است.
حجت‌الاسلام حبیبی‌راد در زمینه ایجاد اشتغال، با تأسیس کارگاه قالی‌بافی، حدود ۱۲ خانم بی‌سرپرست و نیازمند را شاغل کرده است؛ همچنین وی جوانان توانمند را به اداره کار معرفی کرده و از این تعداد، چند نفر مشغول به کار شده‌اند.
وی همزمان با شیوع کرونا، با اجرای طرح شهید سلیمانی ایستگاه فرهنگی و توزیع ماسک و محصولات بهداشتی برای مقابله با کرونا راه‌اندازی کرد و در طرح دیگر با عنوان «جوانان سلیمانی» نیز، با خانواده جوانان به‌صورت سرزده دیدار و گفت‌وگو می‌کند. وی معتقد است، اگر روحانیون و امامان محلات، ارتباط‌گیری مناسبی با مسئولان داشته باشند، می‌توانند راهکارهای مناسب و مثبتی برای حل مشکلات محله و مردم داشته باشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه