هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

مرحوم آیت‌الله رفیعی قزوینی در وادی علم و عمل شخصیت کم‌نظیری بود

امام جمعه موقت تهران

مرحوم آیت‌الله رفیعی قزوینی در وادی علم و عمل شخصیت کم‌نظیری بود

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سید‌ابوالحسن رفیعی قزوینی و تجلیل از شخصیت دکتر سیدمحمد حکاک با حضور امام جمعه موقت تهران و مدیر حوزه علمیه قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد‌حسن ابوترابی‌فرد، ۲۱‌دی در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سید‌ابوالحسن رفیعی قزوینی و تجلیل از شخصیت دکتر سیدمحمد حکاک قزوینی که در سالن اجتماعات بنیاد نخبگان استان قزوین برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره تمامی علما و شخصیت‌های فاضل و برجسته استان قزوین؛ به‌ویژه مرحوم آیت‌الله سیدابوالحسن رفیعی قزوینی، گفت: این شخصیت در وادی علم و عمل، تهذیب و اصلاح نفس و تربیت شاگردان شخصیت استثنایی بود و به‌معنای واقعی کلمه آثار توحید در چهره و اعمال و رفتار ایشان تجلی داشت.
وی خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی که از دوران زندگی‌شان بهره شایسته گرفته‌اند و محصول زندگی‌‌شان، محصول ارزنده علم، عمل و فضیلت بوده است و توانسته‌اند، کیفیت زندگی‌شان را با کمک پروردگار متعال و لطف معصومین(ع) به سطح بسیار چشم‌گیر و مفید برسانند، چنین شخصیت‌هایی را هم می‌توان از نفسیات، خلقیات و روحیات و هم از مکتوبات و هم از شاگردان‌شان صحبت کرد.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آیت‌الله سیدابوالحسن رفیعی قزوینی از جمله معدود شخصیت‌هایی است که در همه این ابعاد و سطوح ممتازند و این از آثارشان مشخص است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: قزوین از مراکزی است که شخصیت‌های ارزنده مهم و کم‌نظیری از این خطه برخاسته‌اند و آیت‌الله رفیعی قزوینی از نظر علمی و آثار علمی، پرورش شاگردان ممتاز، خلقیات و روحیات، فردی فوق‌العاده بود که آثارشان گفتنی و سرمشقی برای سطوح مختلف است. وی اظهار کرد: این عالم بزرگ در بحث خلقیات نیز، دارای معنویت بالایی و متوجه وظیفه فردی و اجتماعی بود و یک روح مهذب و منقطع از هواهای نفسانی و متوجه ذات مقدس حضرت حق داشتند.
امام جمعه موقت تهران، همچنین ضمن تجلیل از مقام علمی و حوزوی دکتر سید‌محمد حکاک، بیان کرد: از سوابق آموزشی سید‌محمد حکاک، تدریس معارف اسلامی و فلسفه علم در مجتمع آموزشی‌عالی دهخدا، تدریس در دانشگاه‌های استان قزوین و زنجان، تدریس فلسفه، کلام و منطق در حوزه علمیه قزوین، تدریس تاریخ فلسفه غرب در دوره کارشناسی ارشد فلسفه اسلامی مدرسه عالی شهید مطهری، تدریس فلسفه تجربی انگلستان، حکمت متعالیه، حکمت اشراق و حکمت مشاء در دوره کارشناسی ارشد فلسفه و فلسفه و حکمت اسلامی در دانشگاه بین‌المللی بوده است.  وی ادامه داد: این شخصیت‌ها، انسان‌هایی هستند که در سایه قرآن و عترت، زنده شدند و در یک کلام، بنده صالح خدا و نماد فضائل اخلاقی هستند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه