هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

حمایت مرکز خدمات از تبلیغ و پژوهش طلاب و تدریس اساتید در استان‌های محروم

در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با نمایندگان ولی‌فقیه در فارس و کهگیلویه و بویراحمد عنوان شد

حمایت مرکز خدمات از تبلیغ و پژوهش طلاب و تدریس اساتید در استان‌های محروم

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، حمایت از تبلیغ، پژوهش و تدریس در استان‌های محروم و همچنین تقویت حوزه‌های علمیه استان‌ها را، از برنامه‌های جدید این مرکز بر اساس طرح هدفمندی عنوان کرد و گفت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، با ارتقای مستمر رویکرد خود، بر پشتیبانی و مانع‌زدایی از تحقق رسالت‌های حوزه و روحانیت متمرکز شده است تا خدمات خود به جامعه هدف را بر طبق میزان تلاش افراد در زمینه تحقق رسالت‌های روحانیت و اقامه دین مبین اسلام ارائه نماید.

  رتبه عالی کهگیلویه و بویراحمد در استقبال جوانان از تحصیل حوزوی
به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، ۵‌دی در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با وی، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد خروجی خوبی دارند، گفت: ۲۴۰ طلبه در مدرسه علمیه علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) یاسوج، بیش از یکصد نفر در حوزه علمیه گچساران و ۷۰ طلبه در مدرسه علمیه دهدشت به تحصیل مشغول هستند.
وی همچنین حضور طلاب استان در دیگر استان‌ها از جمله قم را قریب به هزار نفر اعلام کرد و گفت: استقبال استان نسبت به حوزه‌های علمیه بالاست و در رتبه یک تا سه نسبت به جمعیت قرار داریم.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پنج مدرسه علمیه خواهران نیز در دهدشت، یاسوج و گچساران، لیکک و سی‌سخت فعالیت دارند؛ البته در سفر آیت‌الله اعرافی مصوب شد، در چند شهرستان دیگر هم حوزه‌های علمیه در بخش خواهران تأسیس شود.
وی، راه‌اندازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به امر مقام معظم رهبری را کمک به رفع مشکلات طلاب خواند و گفت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات طلاب و روحانیون استان، بحث مسکن است. برای تأمین مسکن طلاب اقداماتی آغاز شده و شورای مسکن اهتمام دارد، این امر پیش برود.

  لزوم هماندیشی و همفکری بین مجموعههای همسو در راستای رفع مشکلات
حجت‌الاسلام والمسلمین دژکام نیز در دیدار رئیس مرکز خدمات حوزه با وی در جریان سفر به استان فارس، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، با بیان اینکه فعالیت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، همان راه مراجع عظام و علمای سلف در رفع مشکلات طلاب و روحانیون است، تأسیس این مرکز را بیان‌گر نگاه عمیق رهبر معظم انقلاب در حمایت از دین و اسلام برشمرد. نماینده ولی‌فقیه در فارس اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور و وضعیت معیشتی نامطلوب طلاب به‌عنوان بخشی از افراد جامعه، نیازمند یک هم‌اندیشی و هم‌فکری بین مجموعه‌های همسو به‌ویژه دفتر نمایندگی ولی‌فقیه و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان، برای رفع برخی از این مشکلات هستیم.

 حمایت از اساتیدی که برای تدریس به استانها هجرت میکنند
حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی هم در این دیدارها به رویکردهای مرکز خدمات در حمایت از طلاب از جمله طرح هدفمندی خدمات اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، طلابی که به یکی از شئون حوزوی مانند تحصیل، تبلیغ و تحقیق می‌پردازند، مورد حمایت مرکز خدمات قرار می‌گیرند؛ به این معنی که از طلاب تا زمان مشخصی که در حال تحصیل هستند، حمایت تحصیلی صورت می‌گیرد و پس از آن، حمایت تحصیلی قطع شده و حمایت تبلیغی و پژوهشی آغاز می‌شود.
وی گفت: در این طرح تلاش شده است، ارائه خدمات متناسب با میزان نقش‌آفرینی طلاب و روحانیون، در مسیر تحقق رسالت‌های حوزوی و نیاز ایشان باشد و مرکز خدمات، این طرح را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، با ارتقای مستمر رویکرد خود، به‌تدریج به سمت «رویکرد رسالت‌محور» در حرکت بوده و بر پشتیبانی و مانع‌زدایی از تحقق رسالت‌های حوزه و روحانیت متمرکز شده است تا خدمات خود به جامعه هدف را بر طبق میزان تلاش افراد در زمینه تحقق رسالت‌های روحانیت و اقامه دین مبین اسلام ارائه نماید.
حجت‌الاسلام والمسلمین میرمحمدی با تأکید بر تأمین استاد سطوح عالی و خارج حوزه‌های علمیه استان‌ها، افزود: حمایت از اساتید سطوح عالی و سطوح خارج که برای تدریس به استان‌ها هجرت می‌کنند، از برنامه‌های مرکز خدمات بر اساس طرح هدفمندی است.
یادآوری می‌شود، آیین افتتاح ساختمان مرکز خدمات حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور حجج‌اسلام حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، صفدر پناهی مدیر حوزه‌ علمیه استان، سیدابراهیم افتخاری مدیر حوزه خواهران کهگیلویه و بویراحمد، نماینده استاندار و مدیرکل برنامه و بودجه استان برگزار شد.
همچنین حجت‌الاسلام و‌المسلمین میرمحمدی، در دیدار با آیت‌الله دستغیب عضو خبرگان رهبری هم، گفت: در جلساتی که با مراکز حوزوی در قم، مشهد و علمای بلاد داریم، به دنبال این هستیم که موازی‌کاری کم شود و هر نهاد به مأموریت اصلی خود برسد و موجب ارتقای علمی، پژوهشی و تهذیبی حوزه شود و مرکز خدمات هم تسهیل‌گر کار حوزه باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه