هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

پژوهشگران در عرصه‌های پژوهشی عفاف و حجاب ورود پیدا کنند

معاون پژوهش جامعة‌الزهرا(س)

پژوهشگران در عرصه‌های پژوهشی عفاف و حجاب ورود پیدا کنند

معاون پژوهش جامعة‌الزهرا(س) با اشاره به لزوم فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب، گفت: ما از همه پژوهشگران، مبلغان، اساتید و طلاب دغدغه‌مند در عرصه حجاب و عفاف استقبال می‌کنیم و امید است، در عرصه‌های پژوهشی، فعالیت‌های مؤثر و کارآمدی صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم ریحانه حقانی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فعالان فرهنگی جامعة‌الزهرا(س) در جشنواره میراث مادری که در سالن جلسات مدیریت جامعة‌الزهرا(س) برگزار شد، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران مجموعه که در موضوع عفاف و حجاب اقدامات و تلاش‌های گسترده داشتند، عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع عفاف و حجاب و نگاه و پیشینه‌ای که در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، موضوع یکی از روزهای هفته پژوهش به موضوع «پژوهش، عفاف و سلامت اجتماعی» اختصاص یافته است.
معاون پژوهش جامعة‌الزهرا(س)، با اشاره به لزوم فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب، یادآور شد: ما در حوزه عفاف و حجاب، چند نگاه داریم؛ نگاه شناختی و معرفتی، نگاه شبکه معنایی و مفهومی و نگاه ارائه الگوی مناسب برای جامعه بانوان و گسترده‌تر از آن برای جامعه انسانی. وی افزود: حجاب، بانوان و آقایان را در بر می‌گیرد و ما باید شبکه مفهومی و معنایی را به‌درستی تبیین کنیم و الگوهای صحیحی را به جامعه ارائه دهیم.
معاون پژوهش جامعة‌الزهرا(س) تصریح کرد: اقدامات ما باید متناسب با هجمه‌هایی که دشمن انجام می‌دهد، باشد و ما باید از نگاه منفعلانه به سمت نگاه پویا حرکت کنیم.
حقانی با اشاره به لزوم فعالیت‌های پژوهشی و فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب، گفت: ما از همه پژوهشگران، مبلغان، اساتید و طلاب دغدغه‌مند در عرصه حجاب و عفاف استقبال می‌کنیم و امید است، در عرصه‌های پژوهشی، فعالیت‌های مؤثر و کارآمدی صورت بگیرد.
وی با اشاره به حضور جامعة‌الزهرا(س) در جشنواره میراث مادری، عنوان کرد: ما در این جشنواره، نیازهای موضوعی و خلأهای پژوهشی این عرصه را احصا کردیم و امید است، پروژه‌های علمی در این عرصه نوشته شود و همزمان با آن، نگاه عملیاتی و اقدامات مناسبی صورت بگیرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه