هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

لزوم پیشگامی اساتید حوزه و دانشگاه در جهاد تبیین

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی

لزوم پیشگامی اساتید حوزه و دانشگاه در جهاد تبیین

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، با بیان اینکه امروز جهان غرب با هزاران رسانه، دین ما را به تاراج می‌برد؛ لذا نخبگان حوزه و دانشگاه، باید به‌صورت ویژه وارد عرصه تبیین شوند، گفت: در جهاد تبیین، کسانی که توانایی تبیین به‌صورت صحیح دارند، باید ابتدا وارد میدان شده و خط‌شکنی کنند که در این راستا، نخبگان حوزه و دانشگاه، افسران و پیش‌قراولان این جهاد هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، ۱۱آذر در نشستی با اعضای سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های استان که با حضور معاون بررسی و گفتمان‌سازی سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد، به تشریح اهمیت و ضرورت جهاد تبیین به‌ویژه در عصر کنونی پرداخت.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه جهاد انواع مختلفی دارد که یکی از مصادیق آن، جهاد تبیین است، افزود: در هر جهادی عده‌ای خط‌شکن و پیش‌رو هستند؛ مثلاً در جهاد نظامی، جوان‌ترها وارد میدان شده و خط‌شکن می‌شوند و سپس سایر مجاهدان به آنها می‌پیوندند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: وقتی جهاد تبیین مطرح می‌شود، کسانی باید ابتدا وارد میدان شده و خط‌شکنی کنند که توانایی تبیین به‌صورت صحیح داشته باشند، در این راستا نخبگان حوزه و دانشگاه، افسران و پیش‌قراولان این جهاد هستند که باید ابتدا وارد میدان شوند.
رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه جهاد هزینه دارد و بدون هزینه دادن، نمی‌توان به رسالت تبیینی خود به‌درستی عمل کرد، افزود: در این مسیر امکان مواجهه با تهمت و تحقیر و فحاشی وجود دارد؛ اما ما باید به حوزه‌های مختلف تبیین ورود کرده و از ناملایمات آن نهراسیم.
وی اضافه کرد: اینکه انتظار داشته باشیم، در مسیر تبیین کسی حرفی به ما نزند و چالشی ایجاد نشود، امکان‌پذیر نیست؛ از این‌رو باید آماده هزینه دادن باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: درحالی‌که جهان غرب هزاران رسانه را پای کار آورده تا ما را از میدان بیرون کرده، دین و ایمان ما را به تاراج ببرد و ما را تحقیر کند، نخبگان و اساتید دانشگاه وظیفه دارند، به‌صورت ویژه وارد عرصه تبیین شوند.
وی گفت: دانشگاه باید با همه توان پای کار آمده و ارتباط خود را با جامعه و دستگاه‌های مختلف تقویت کند تا بتواند به‌صورت عملی و میدانی نقش‌آفرین باشد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه