هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

بیشترین سرمایه‌گذاری جبهه استکبار در عرصه رسانه است

نماینده ولی‌فقیه در بوشهر در بازدید از رسانه حوزه

بیشترین سرمایه‌گذاری جبهه استکبار در عرصه رسانه است

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: خبرگزاری رسمی حوزه، در واقع خبرگزاری رسمی شیعه است که طول تاریخ را در برمی‌گیرد. از گذشته تا ظهور حضرت‌ مهدی(عج) با این رسانه سر و کار داریم؛ لذا با حمایت، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مادی و نیروی انسانی متخصص، بدون تردید به اهداف و رسالت‌های داخلی و بین‌المللی خود خواهید رسید

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، ۹‌آذر با حضور در مرکز رسانه و فضای ‌مجازی حوزه‌های علمیه و بازدید از بخش‌های آن، در نشستی با حجت‌الاسلام والمسلمین برته مسئول این مرکز، اظهار داشت: از آغاز تأسیس خبرگزاری حوزه، شناختی نسبت به آن داشتم و امروز می‌بینم، مجموعه‌ای عظیم و به‌روز رسانه‌ای است و تلاش در این مسیر، جای تقدیر دارد که جامعه مخاطب را ارزیابی کرده و با فناوری روز کار را پیش می‌برید.  وی با بیان اینکه، جهان کنونی، جهان جنگ و تقابل رسانه‌ای است؛ چون انسان موجودی رسانه‌ای است، عنوان کرد: هر مقدار در عرصه رسانه به‌روز و دارای دانش و مهارت، و در ارائه و بازخوردگیری مجهز باشیم، می‌توانیم رسانه را به‌خوبی مدیریت کنیم.
امام جمعه بوشهر افزود: در مقابل این هجمه تاریخی در شرایط کنونی، باید در عرصه رسانه فوق‌العاده قوی عمل کنیم؛ هم رسانه مکتوب و هم برخط را به‌گونه‌ای تقویت کنیم تا مقابل خط آتش دشمن آرایش رسانه‌ای منسجم و مقتدری داشته باشیم.
وی تصریح کرد: خبرگزاری حوزه با اصالت‌های محتوایی و اخلاق رسانه‌ای، هم خط مقدم ارائه محتوای اسلام و اهل‌بیت(ع) است و هم خط مقدم دفاع صحیح در مقابل تهاجم رسانه‌ای به اسلام است و با تلاش‌هایی که صورت گرفته، در حوزه مکتوب و فضای مجازی، کارهای مهمی در نظام رسانه‌ای جهان انجام داده است و با گزارشی که ارائه گردید، مشخص است که کاملاً رصدهای ملی و فراملی انجام می‌گیرد و کاملاً صحیح و مطابق با نیاز روز به ارائه محتوا می‌پردازید.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر ضمن تأکید بر سرمایه‌گذاری روی رسانه حوزه، به ویژگی‌های خبرگزاری حوزه اشاره کرد و افزود: خبرگزاری حوزه محتوامحور و گیراست و نیازسنجی‌های که انجام می‌دهد، براساس شاخص‌هاست. ظرفیت بزرگ و پشتوانه مهم علمی و معرفتی همچون حوزه‌های علمیه دارد و هیچ رسانه‌ای همچون حوزه، در عرصه تولید، محتواساز نیست.
وی تأکید کرد: این رسانه دارای ظرفیت مهم، همراه با تجارب فراوان دارد و می‌تواند بررسی حوزه‌های مختلف در سطح جهان اسلام را مورد توجه قرار دهد. بزرگان ما همواره در اندیشه یک رسانه بوده‌اند و هر چند، رسانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما چنین گسترشی در تاریخ حوزه برای اولین‌بار و بسیار تأثیر‌گذار بوده و مخاطبان خاص خود را دارد و این کار بزرگی است.
حجت‌الاسـلام والمسلمــین صفـایی بوشهری با بیان اینکه رسانه، باید فوق‌العاده سریع، صحیح و طراحی فوق‌روز داشته باشد، تصریح کرد: رسانه اگر صرفاً به‌روز باشد، عقب می‌افتد. باید از زمان جلوتر باشد و مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با شاخص‌های فوق‌روز شناسایی و سرمایه‌گذاری شود.
امام جمعه بوشهر افزود: جهان آینده، جهانی است که با رسانه مدیریت می‌شود و هر مقدار در رسانه قوی عمل شود، سهم بسزایی در مدیریت جهان خواهیم داشت و لذا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) تسریع خواهد شد. تغییرات خوبی در خبرگزاری حوزه دیده می‌شود و البته نیاز به این دارید که آسیب‌های محتوایی را رصد کنید.
وی در پایان تصریح کرد: خبرگزاری رسمی حوزه در واقع خبرگزاری رسمی شیعه است که طول تاریخ را در بر می‌گیرد. از گذشته تا ظهور حضرت‌ مهدی(عج) با این رسانه سر و کار داریم؛ لذا با حمایت، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مادی و نیروی انسانی متخصص، بدون تردید به اهداف و رسالت‌های داخلی و بین‌المللی خود خواهید رسید.

   طلاب جوان و نخبه، جایگاه خود را در رسانه حوزه پیدا کردهاند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برته نیز در این نشست، با بیان اینکه امروز خبرگزاری حوزه در چند ضلع دارای اقدامات ارزشمندی است، اظهار کرد: «رصد مسئله حوزه و روحانیت در فضای عمومی کشور»، «تولیدات چند رسانه‌ای»، «جریان‌سازی» و «سامانه انتشار»، اضلاع فعالیت مجموعه مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه را تشکیل می‌دهند.
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، به جریان‌سازی رسانه‌ای در این مرکز اشاره کرد و گفت: بحث جریان‌سازی خبری و ایجاد گفتمان برای همه این نکاتی که عنوان شد، بر عهده خبرگزاری حوزه و هفته‌نامه افق‌حوزه است که بعد از آن «سامانه انتشار» را داریم.
وی به ضرورت وجود سامانه انتشار اشاره و تصریح کرد: متأسفانه در بدنه جبهه انقلاب و جبهه ارزشی با اینکه انبوهی از اقدامات و محتوای ناب تولید می‌شود؛ اما دارای سازمان نشر قوی نیستند. محتواهای خوبی داریم که باید به دست مصرف‌کننده نهایی برسد؛ ولی به‌جهت نداشتن سامانه انتشار، آن‌چیزی که باید به دست مردم برسد، محقق نمی‌شود.
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه رسانه حوزه برای همه حوزویان است، تأکید کرد: امروز طلاب جوان و نخبه حوزه‌های علمیه، جایگاه خود را در رسانه حوزه و هفته‌نامه افق‌حوزه پیدا کرده‌اند و استان‌های کشور نقش مهمی را در این عرصه ایفا می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین برته، عملکرد رسانه حوزه را برای جلب اعتماد افکار مختلف جریان حوزوی سازنده توصیف کرد و بیان داشت: این جلب اعتماد، موجب شده، حتی دشمنان هم نگاه ویژه به این رسانه حوزوی داشته باشند و به رصد آن بپردازند.
وی ایجاد وحدت گفتمان بین همه جریان‌های حوزوی، بی‌طرفی نسبت به اتفاقات و جریانات اصیل حوزوی، تربیت کادر برای جنگ رسانه‌ای، ارتباط و تعامل با نخبگان و انتشار مقاله و پایان‌نامه‌های نخبگان جوان حوزوی را از مهمترین سیاست‌های رسانه حوزه عنوان کرد.
مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه، عملکرد مناسب این رسانه در قبال مخاطبان خود را بالاترین عامل جذب مخاطب حتی از نوع افکار رقیب دانست و اظهار کرد: این رسانه حوزوی برای حضور قوی در فضای مجازی سعی کرده سیاست‌ها و منشوراتی را آماده کند که در این رابطه می‌توان به تدوین سیاست‌های کلی نظام و کنشگری رسانه‌ای، سند حمایت از کسب و کار اینترنتی، صدور مجوزهای اینترنتی، ارتقای سطح سواد رسانه‌ای، تأمین و تولید محتوای رسانه‌ای و فضای مجازی اشاره کرد.
 وی با اشاره به نقش حوزویان در عرصه فضای مجازی و طراحی این کارویژه، گفت: این کارویژه طراحی شده و در حال حاضر ۲هزار نفر از طلاب، در حوزه رصد، چندرسانه‌ای و کنشگری فضای مجازی شناسایی و ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با اشاره به درگاه‌های اطلاع‌رسانی در حوزه علمیه، گفت: خبرگزاری حوزه و هفته‌نامه افق‌حوزه، درگاه‌های اطلاع رسانی می‌باشند و تلاش شده، این درگاه‌ها جایگاه خوبی در میان مخاطبان پیدا کنند.
مدیرمسئول هفته‌نامه افق‌حوزه، با بیان اینکه این درگاه نسبت به گذشته، رشد بسیار قابل‌توجهی از نظر درصدی و استقبال مخاطبان داشته و این‌هم به‌دلیل مرجعیت علمی و رسانه‌ای آن است، افزود: هفته‌نامه افق‌حوزه نشریه مکتوب حوزه است و در همین رابطه توانسته ویژه‌نامه‌های خوبی در موضوعات مختلف از جمله سبک زندگی و سبک اخلاقی علمای اثرگذار تولید و نشر دهد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه