هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

گزارشی از سفر مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه به مراکز و مدارس علمیه همدان

گزارشی از سفر مسئول امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه به مراکز و مدارس علمیه همدان

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگـان حوزه‌هــای علمیـه، در سفــری یک روزه به همـدان به‌همراه تعـدادی از معــاونان خود، از آخرین وضعیت طلاب و دانش‌آموختگان مدارس علمیه استان مطلع شد.

حجت‌الاسلام سعیــد ‌هاشمی، معاون امور طلاب حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به سفر حجت‌الاسلام والمسلمین میرمطلبی به استان همدان، اظهار داشت: در این سفر یک‌روزه، مدیر امور فرهنگی و ایثارگران، مدیرکل تسهیلات فارغ‌التحصیلان و مسئول برنامه‌ریزی، نظارت و امور مالی حوزه علمیه، به‌منظور بررسی وضعیت استان، حجت‌الاسلام والمسلمین میرمطلبی را همراهی می‌کردند.
وی با بیان اینکه تمامی مدارس سطح استان توسط این هیئت مورد ارزیابی قرار گرفت، یادآور شد: در بازدیدهایی که توسط تیم اعزامی از مدارس استان به‌عمل آمد، آخرین وضعیت مدارس و طلاب و همچنین فارغ‌التحصیلان مدارس علمیه استان مورد بررسی قرار گرفت.
معاون امور طلاب حوزه علمیه همدان افزود: نشست با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جلسه بعدی در مرکز استان بود که در این جلسه، بر لزوم گرامی‌داشت یاد شهدای روحانی و معرفی آنها به جامعه و بزرگداشت و تکریم روحانیون رزمنده و ایثارگر تأکید شد.
وی با اعلام اینکه دیدار با مسئولان کمیته امداد و معاون وظیفه عمومی نیروی انتظامی، از دیگر جلسات این گروه در همدان بود، گفت: از جلسات دیگر در این روز پرکار، جلسه هم‌اندیشی با جمعیت هلال احمر استان بود که مقرر شد، آموزش‌های امداد و سلامت، توسط این سازمان برای طلاب و مبلغان برگزار شود.
حجت‌الاسلام ‌هاشمی تصریح کرد: نشست با معاونان اجرایی مدارس علمیه استان، برنامه بعدی بود که حجت‌الاسلام والمسلمین میرمطلبی به‌همراه معاونان خود، در فضایی صمیمی شنونده دغدغه‌ها و دیدگاه‌های مسئولان اجرایی مدارس بودند.
وی با اشاره به دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، یادآور شد: در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اهمیت رسیدگی به وضعیت طلاب، خواستار برنامه‌ریزی برای فارغ‌التحصیلان از حوزه و جلوگیری از قطع ارتباط علمی حوزه با طلاب شد.
معاون امور طلاب حوزه علمیه همدان ادامه داد: آخرین برنامه این سفر نیز، تقدیر از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه بود که مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه، به نمایندگی از آیت‌الله اعرافی از دو تن از روحانیون پیشکسوت همدانی تقدیر کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه