هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 691

اخبار کوتاه جهان

    فلسطین
شهادت2200 کودک فلسطینی در 20 سال گذشته:
اشغالگری رژیم صهیونیستی درحالی ادامه دارد که دنیا شاهد شهادت ۲۲۰۰ کودک فلسطینی در بیست سال گذشته و سکوت بی‌پایان غرب در برابر جنایات رژیم صهیونیستی بوده است.
مسیر آزادسازی فلسطین تنها از راه مبارزه مسلحانه میگذرد: اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، با بیان این‌که مسئله اسرا در رأس اولویت‌های مقاومت فلسطین قرار دارد، گفت: مسیر آزادسازی و رسیدن به مسجدالاقصی و تمام فلسطین، تنها از «لوله تفنگ» می‌گذرد.

   کویت
ورود کشتی
های حامل محموله برای رژیم صهیونیستی ممنوع! بر اساس گزارش روزنامه کویتی «الانباء»، ورود کشتی‌های تجاری حامل کالا از اراضی اشغالی به کویت و از کویت به اراضی اشغالی ممنوع شده است.

   چین
چرا استرالیا اورانیوم ۹۰ درصد داشته باشد؛ اما ایران نه؟
تیم مذاکرهکننده چین در وین: چرا آمریکا و انگلیس می‌گویند ایران نمی‌تواند اورانیوم غنی‎شده بالای ۳.۷ درصد تولید کند؛ در‎حالی‎که از سوی دیگر، آشکارا و مستقیم چندتن اورانیوم با غنای بالای ۹۰ درصد را به استرالیا منتقل می‌کنند؟!

   رژیم اشغالگر صهیونیستی
تهدیدهای صهیونیست
ها توخالی از آب درآمد: اولمرت، نخستوزیر سابق رژیم صهیونیستی: از ۱۰ سال پیش به این نتیجه رسیده‌ایم که تخصیص بودجه برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، تنها هدر دادن میلیاردها دلار پول است.

   آمریکا
جمهوری
خواهان قدرت بگیرند، دوباره توافق با ایران را پاره میکنند: تام کاتن سناتور آمریکایی: توافق هسته‌ای بایدنایران حتی از آنچه قبلاً حاصل شده بود، بدتر خواهد بود و وقتی جمهوری‌خواهان در آمریکا قدرت بگیرند، دوباره پاره خواهد شد.
اعتراف آمریکا به انزوای بینالمللی: وزارت خارجه آمریکا: اقدام دولت قبلی در خروج از برجام باعث گسترش بی‌سابقه در برنامه هسته‌ای ایران شد. آمریکا و نه ایران، به‌دلیل خروج از برجام در جامعه بین‌المللی منزوی شد.
پگاسوس اسرائیلی به جان آمریکاییها افتاد: رویترز: تلفن‎همراهِ حداقل ۹ نفر از کارکنان وزارت‎خارجه آمریکا، توسط یک مهاجم ناشناس و با استفاده از نرم‎افزار جاسوسی پگاسوس هک شده است. این مقامات آمریکایی یا در اوگاندا مستقر بوده‌اند و یا بر روی موضوعات مرتبط با این کشور متمرکز بودند.
سازمان ملل اجازه حضور نماینده طالبان را در این سازمان بینالمللی نداد: سازمان ملل متحد، تصمیم‌گیری در مورد اینکه چه کسی نماینده افغانستان و میانمار در سازمان ملل خواهد بود را به تعویق انداخت؛ به این معنی که طالبان افغانستان و حکومت نظامی میانمار، فعلا اجازه ورود به این نهاد جهانی را نخواهند داشت.
«واکسن» واژه سال جهان شد: فرهنگ لغت «میریام وبستر»  کلمه «واکسن» را واژه سال انتخاب کرد. کاربرد این کلمه تا ۶۰۰ درصد افزایش داشته و مردم در تلاش بودند تا معنای آن را از طریق فرهنگ لغت آنلاین ناشر جستجو کنند. سال گذشته نیز، «اپیدمی» واژه سال شده بود.
اعتراف به بمباران فراگیر یمن با کمک آمریکا: ۲ عضو کنگره آمریکا با اشاره به اینکه کشورشان در بمباران گسترده مناطق یمن دخالت دارد، خواستار پایان دادن به این روند شدند.
از اعمال فشار به ایران، به تحت فشار قرار گرفتن رسیدیم: یک عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا گفته که آمریکا از اعمال فشار بر ایران در دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ»، به تحت فشار قرار گرفتن از سوی ایران در دوران ریاست‌جمهوری «جو بایدن» رسیده است.

   عراق
نتایج نهایی انتخابات عراق اعلام شد:
طبق اعلام کمیساریای انتخابات عراق، فراکسیون الصدریه وابسته به مقتدی صدر، با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف تقدم (بزرگترین ائتلاف اهل‌سنت) با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولة‌القانون» به رهبری نوری‌المالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی در رتبه چهارم و ائتلاف کردستان و «الفتح» هرکدام با ۱۷ کرسی در رده‎های بعدی قرار گرفتند.

   ترکیه
جعل تاریخ به
سبک رسانه دولتی ترکیه: سایت عربی رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (تی‎آر‎تی) در گزارشی، به ادعای امارات در خصوص جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک پرداخته و مدعی شده که ایران ۵۰ سال پیش، این جزایرِ امارات را به کنترل خود درآورده است!!

 
  فرانسه
ماکرون بوریس جانسون را دلقک خواند:
«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، طی سخنانی درباره بحران پناهندگان به جزایر مانش، نخست‌وزیر انگلیس را به عدم جدیت متهم کرد و افزود: بسیار غم‌انگیز است که کشور بزرگی که می‌بینیم و می‌توانیم کارهای زیادی با آن انجام دهیم، توسط یک دلقک مدیریت می‌شود.
حقوق بشر غربی، صدای پاپ فرانسیس را هم درآورد: پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، با اشاره به جان‌ باختن پناهجویان در کانال مانش و تشدید تنش میان انگلیس و فرانسه، از این دو کشور خواست تا به انسانیت پناهجویان احترام بگذارند.
فرانسه حقوقبشر را نادیده گرفت و ترجیح داد به امارات سلاح بفروشد: روزنامه فرانسوی لوموند: پس از اعلام کاخ الیزه درباره فروش ۸۰ جنگنده «رافال» و ۱۲ بالگرد «کاراکال» به امارات، روزنامه فرانسوی لوموند، نوشت: پاریس حقوق‌بشر را نادیده گرفت و با امارات قرارداد تسلیحاتی امضا کرد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه