هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

اخبار کوتاه جهان

اخبار کوتاه جهان - شماره 690

اخبار کوتاه جهان

    آمریکا
در فناوری مافوق صوت عقب‌‌ماندهایم: ژنرال چهارستاره نیروی فضایی آمریکا: توانمندی‌‌های موشکی مافوق صوت آمریکا به‌اندازه چین یا روسیه پیشرفته نیست. این امر نشان می‌دهد که آمریکا در توسعه جدیدترین و پیشرفته‌ترین تسلیحات عقب مانده است.
نقشه مخفیانه ترامپ برای کاهش اعتماد مردم به حکومت ایران: یاهونیوز: دولت سابق آمریکا کارزار مخفیانه گسترده‌ای برای بی‌ثبات نشان دادن ایران و کاهش اعتماد مردم به نظام کشورشان طراحی کرده بود. این طرح که در ۲۰۰ صفحه به توصیف گزینه‌ها علیه ایران پرداخته بود، اقداماتی را شامل می‌شد که قرار بود، ایرانی‌ها را درباره اینکه کنترل کشورشان را در دست دارند یا درباره اینکه توان مبارزه در جنگ را دارند یا نه، به تردید بیندازد.
کشف اجساد کودکان سرخپوست در آمریکا: بقایای اجساد بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز بومی سرخپوست در مدرسه‌ای در ایالت نبراسکای آمریکا کشف شد.
پهپادهای ایران نمایش قدرت نظامی تهران هستند: نشریه نشنالاینترست: پهپادهای ایرانی ابزاری غیرقابل انکار برای نمایش قدرت نظامی این کشور هستند. ایران از بسیاری از کشورهایی که دو یا سه برابر بیشتر برای امور دفاعی هزینه می‌کنند، هواپیماهای بدون سرنشین تولید می‌کند.
تمرین پرتاب بمب اتمی از سوی جنگندههای آمریکایی: رسانه‌ها خبر دادند که جنگنده‌های اف-۱۵ ایگل نیروی هوایی آمریکا به‌تازگی پرتاب بمب اتمی را برای سنجش میزان آمادگی خود تمرین کردند.
متهم اماراتی رئیس اینترپل شد! احمد ناصر‌الریسی، مسئول امنیت وزارت کشور امارات که از سوی سازمان‌های حقوق بشری به شکنجه زندانیان متهم است، به‌عنوان رئیس پلیس بین‌الملل تعیین شد.
اعتراف آمریکا به دقت بالای موشکهای ایران: فرمانده نیروهای تروریست سنتکام: موشک‌های ایران از توان اثبات‌شده‌ای برای حمله دقیق به اهداف برخوردار هستند. ایرانی‌ها پلتفرم بسیار قابلی از موشک‌های بالستیک ساخته‎اند.
اسرار واکسن فایزر به سرقت رفت: شرکت فایزر اعلام کرد که یکی از کارمندان باسابقه‌اش که در بخش آمار کار می‎کرده، تعدادی از اسناد محرمانه از جمله اسناد مربوط به ساخت واکسن کرونا را به سرقت برده است.
خیز شیطان بزرگ برای تجزیه یمن: پایگاه الاخباریه الیمنیه خبر داد: فرستاده آمریکا در یمن با شماری از گروه‎های این کشور، نشستی برگزار و در آن مسئله تجزیه یمن به دو قسمت جنوبی و شمالی را مطرح کرده است.

  انگلیس
انگلیس بهدنبال ممنوعیت ارسال پیام بزرگسالان به کودکان: نگرانی از اثرات سوء شبکه‌های اجتماعی بر روی کودکان در انگلیس، تا بدان حد افزایش یافته که مقامات این کشور به دنبال ممنوع ‌کردن ارسال پیام مستقیم توسط بزرگسالان به کودکان هستند. مدیر اجرایی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای انگلیس موسوم به آفکام، هشدار داده: افرادی که بی‌اعتنایی کنند، باید مجازات شوند.
جانباختن ۳۱ پناهجو مقابل چشم مدعیان حقوق بشر: رویترز: ۳۱ پناه‌جو پس از واژگونی قایق آنها هنگام عبور از «کانال مانش» از مبدأ فرانسه به انگلیس جان باختند که بدترین فاجعه ثبت‌شده در خصوص مهاجران در آب‌های بین این دو کشور است.

  رژیم اشغالگر صهیونیستی
ایرانیها از دور، اسرائیل را آزار میدهند: بنت: نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی: ایرانی‌ها درحالی‌که با امنیت در تهران نشسته بودند، اسرائیل را با موشک محاصره کردند. آن‌ها ما را از راه دور اذیت می‌کنند و به ما آسیب می‌زنند. حتی اگر توافقی بین ایران و ابرقدرت‌ها وجود داشته باشد، اسرائیل جزئی از آن نیست و به آن متعهد نیست.
مالزی اجازه ورود به تیم اسکواش رژیم اشغالگر صهیونیستی نداد: مقام‌های دولتی مالزی اعلام کردند، اجازه حضور به تیم رژیم اشغال‌گر قدس برای حضور در مسابقات جهانی اسکواش که قرار است، ۱۶ آذر در این کشور برگزار شود، نمی‌دهند.

  روسیه
میتوانیم ۳۲ ماهواره ناتو را نابود کنیم: تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرد: شلیک آزمایشی موشک به ماهواره قدیمی شوروی سابق یک شلیک هشدار به غرب بود و موشک‌های ضد ماهواره مسکو می‌توانند، ۳۲ ماهواره ناتو را منهدم کنند تا همه موشک‌ها، هواپیماها و کشتی‌های آن‎ها کور شوند.
ایرانیها تحت فشار کاری انجام نمیدهند: نماینده روسیه در سازمانهای بینالمللی: آمریکا برای مدت‌های بسیار طولانی با ایرانی‌ها مذاکره نکرد و فراموش کرد که ایرانی‌ها وقتی تحت فشار باشند، کاری انجام نمی‌دهند. آن‌ها اگر تحت فشار قرار بگیرند، مقاومت می‌کنند.

  لبنان
افشای سرمایهگذاری بزرگ عربستان ضد حزبالله: منابع لبنانی گزارش دادند که عربستان ضمن ارسال پیام‌های تهدیدآمیز برای لبنان در صورت عدم برکناری یا استعفای جورج قرداحی، در تلاش برای تشکیل یک ائتلاف سیاسی ضد حزب‌الله در انتخابات پارلمانی لبنان است.

​​​​​​​   سودان
۷۰ کشته در ناآرامیهای اخیر سودان: در تظاهرات اخیر سودان در اعتراض به کودتای نظامی، ۴۰ معترض کشته شدند و ۳۰ سودانی دیگر، در یک درگیری مسلحانه قبیله‌ای جان خود را از دست دادند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه