هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

هم‌پیمانی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی حرام است

اتحادیه علمای مسلمان

هم‌پیمانی کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی حرام است

اتحادیه جهانی علمای مسلمان، اقدام برخی کشور‌های عربی در ائتلاف و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را حرام شرعی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور بیانیه‌ای، اقدام برخی کشور‌های عربی در ائتلاف و عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را حرام شرعی دانست.
در این بیانیه که با امضای شیخ علی قره‌داغی دبیرکل اتحادیه علمای مسلمان منتشر شده، آمده است: اتحادیه علمای مسلمان، اقدام برخی کشور‌های عربی مثل امارات و مراکش در قانون‌شکنی، ائتلاف و عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را اقدامی محکوم‌آمیز و حرام شرعی می‌داند که خیانت به حقوق ملت فلسطین به‌شمار می‌رود.
اتحادیه علمای مسلمان بر حمایت همیشگی خود از مسجد‌الاقصی، قدس و فلسطین تأکید کرد و با عادی‌سازی روابط هر کشور یا گروهی با رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.
این اتحادیه اشاره کرد: پیشتر بیانیه‌های متعددی در محکومیت عادی‌سازی روابط با اشغالگران قدس، مسجد‌الاقصی و فلسطین صادر کرده و همایش‌ها و کنفرانس‌های متعددی، در تأکید بر اولویت این مسئله و حرمت عادی‌سازی روابط برگزار کردیم.
اتحادیه علما خواستار به‌کارگیری تمامی تلاش‌های مادی و معنوی برای آزادسازی تمامی سرزمین‌های اشغالی، در رأس آن مسجد‌الاقصی و قدس شد.
شایان ذکر است که کشور‌های عربی از جمله امارات، مراکش، بحرین، سودان و همچنین مصر و اردن توافقنامه عادی‌سازی روابط با اسرائیل امضا کردند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه