هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع)، ‌۱۴‌بهمن همزمان با میلاد مبارک امام محمد‌باقر(ع) به‌صورت بین‌المللی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سیدمجتبی اوصیاء در نشست خبری که با موضوع همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) به‌همت مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی در مجتمع عالی امام خمینی(قد) جامعة‌المصطفی‌العالمیه در قم برگزار شد، گفت: این همایش ‌۱۴‌بهمن، همزمان با میلاد مبارک امام محمد‌باقر(ع) به‌صورت بین‌المللی در مجتمع عالی امام خمینی(قد) المصطفی برگزار می‌شود.
دبیر علمی این همایش افزود: تا کنون ۵ پیش‌نشست علمی با ارائه اساتید و پژوهشگران برتر برگزار شده است و در ادامه نیز، ۱۶ پیش‌نشست تخصصی دیگر با حضور اساتید و پژوهشگران برتر در شهرهای مشهد، اصفهان، تهران، قم و... در مراکز حج و زیارت، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، دانشگاه هنر تهران، پژوهشگاه المصطفی، مجتمع زبان و فرهنگ‌شناسی و سایر مراکز برگزار خواهد شد.
معاون پژوهش مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی، با بیان اینکه مجموعه علمی همایش ارزیابی مقالات را در دستور کار خود قرار داده‌اند، بیان داشت: زیست‌نامه و زندگی‌نامه حضرت حمزه(ع)، تاریخ زندگانی از تولد تا اسلام آوردن، پذیرش اسلام تا هجرت، هجرت تا شهادت، حمزه(ع) در هنر، حضرت حمزه(ع) در منابع تاریخی، رجالی و حدیثی، کتاب‌شناسی و زیست‌نامه، از جمله محورهای این همایش فاخر بین‌المللی است.
حجت‌الاسلام اوصیاء با بیان اینکه حدود ۲۰ مرکز علمی و پژوهشی، با این همایش در ارتباط هستند، خاطرنشان کرد: پیش‌نشست‌ها و نشست‌های علمی، با مشارکت مراکز علمی همکار در پژوهش برگزار خواهد شد.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه