هفته‌نامه سیاسی، علمی و فرهنگی حوزه‌های علمیه

جوانان را به‌خاطر مسائل جزئی و سطحی از میدان خارج نکنیم

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی

جوانان را به‌خاطر مسائل جزئی و سطحی از میدان خارج نکنیم

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان ‌شرقی، با بیان اینکه نباید به‌خاطر مسائل جزئی و سطحی، جوانان را از میدان خارج کنیم، گفت: مساجد باید در اختیار جوانان باشد تا در این شرایط بد جنگ چندبعدی دشمنان، این قشر با خانه‌های خدا مأنوس شوند و با فعالیت‌های آتش‌به‌اختیار مجاهدانه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، 20مهر در دیدار تعدادی از هنرمندان و فعالان فضای مجازی، با بیان اینکه در جنگ چند بعدی دشمن علیه ملت ایران، رسانه‌ها و فضای مجازی نقش‌آفرینی می‌کنند، گفت: فعالیت در عرصه فضای مجازی، سختی‌ها و دشواری‌هایی دارد و فعالان این فضا، مستقیماً در برابر امپراطوری رسانه‌ای استکبار صف‌آرایی می‌کنند.
وی با اشاره به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب و تأکیدات مقام معظم رهبری به حضور فعالانه جوانان در عرصه‌های مختلف، ادامه داد: معظم‌له در یکی از بیانات‌شان می‌فرمایند: «خرمشهرها در پیش است که مصداق بارز آن، شاید همین نقش‌آفرینی رسانه‌ای و فضای مجازی است و فعالیت در فضا، در واقع فتح خرمشهری دیگر است.»
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، با یادآوری اهمیت فضای مجازی، تأکید کرد: باید در این عرصه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد؛ فضایی که در حال رسیدن به بلوغ است، در سایه فعالیت فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی، علاوه بر اینکه قدرت خنثی‌سازی فعالیت‌های دشمنان را دارد، قدرت ضربه زدن به آنها را هم داراست.
وی آینده‌نگری و امیدآفرینی را از وظایف فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی دانست و گفت: جوانان بهترین عناصر برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب هستند که در مواقعی ما غافل از این ظرفیت‌ها شده‌ایم و به فهم درست از قدرت جوانان نرسیده‌ایم.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه نباید به‌خاطر مسائل جزئی و سطحی، جوانان را از میدان خارج کنیم، گفت: مساجد باید در اختیار جوانان باشد تا در این شرایط بد جنگ چندبعدی دشمنان، این قشر با خانه‌های خدا مأنوس شوند و با فعالیت‌های آتش‌به‌اختیار مجاهدانه عمل کنند. وی اظهار کرد: فعالیت‌های آتش‌به‌اختیار جوانان در این شرایط حساس، باید قوام و دوام داشته باشد تا آینده‌سازان ایران عزیز، از اهداف و آرمان‌های نظام، انقلاب و رهبری دفاع کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه فرهنگ استفاده درست از فضای رسانه‌ای و مجازی و داشتن سواد رسانه‌ای، باید در جامعه نهادینه شود، اظهار کرد: فعالان فضای مجازی باید از سوء استفاده در این عرصه جلوگیری کنند.
امام جمعه تبریز، تولید محتوای فاخر و اثرگذار در این عرصه را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید با در نظر گرفتن جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، خردورزانه و عاقلانه وارد عمل شود. وی راه غلبه بر دشمن را قوی شدن در فضای مجازی دانست و گفت: امپراطوری‌های رسانه‌ای دشمنان، یأس و ناامیدی را در بین مردم القا می‌کنند و یک آینده تاریک و مبهم را برای مردم ترسیم می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی افزود: دشمن در سطح وسیع و مخرب با القای دروغ، شایعات و بداخلاقی، در حال ضربه زدن به ملت ایران است که اگر خودمان را آماده و مجهز نکنیم، دشمن از این فضا به‌نفع خود استفاده خواهد کرد.
وی جریان‌سازی در فضای مجازی را، یکی از راه‌های غلبه بر دشمنان دانست و با تأکید بر لزوم حمایت مسئولان از فعالان فضای مجازی، گفت: مهمترین عامل فتح قله‌های موفقیت انقلاب، امروز رسانه‌ها هستند؛ رسانه‌ها باید چشم و گوش مردم باشند و راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب را در جامعه تبیین کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، با بیان اینکه رسانه‌ها در این عرصه به نقش نظارتی خود عمل کنند، ادامه داد: رسانه‌ها باید با اخلاق‌مداری و انصاف مطالبه‌گری کنند و از مسئولان به‌صورت منطقی در راستای عمل به راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب، نقدی منصفانه و حمایت حکیمانه و منطقی داشته باشند.

برچسب ها :
ارسال دیدگاه